פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

הקרנות על פופים, סרטים מדובבים במסגרת מחווה להייאו מיאזאקי, סדנת מיניאטורות, קורסי פסח – פסקולים בקולנוע וסדנה מעשית לוידאוקליפים ומגוון סרטים לקטנים וגדולים 17 –

קרא עוד »
חגיגת פסח בכנרת

חגיגת פסח בכנרת

סדנאות מלאכות קדומות, סיורים, הצגות, סדנאות, טיולים ושלל הפתעות נוספות: חגיגת פסח בבית יגאל אלון בגינוסר על שפת הכנרת – חינם בכניסה חופשית באדיבות בנק

קרא עוד »
פארק תמנע_צילום יואב פלמה_640x426

פסח בערבה הדרומית

פסח בערבה הדרומית: מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג במשך חודש שלם אפריל 2024 הערבה הדרומית המאופיינת בחקלאות מדברית ומתפארת ב-10 קיבוצים, מציעה שפע של

קרא עוד »
חוות הרוח בגלבוע - צילום שי מועלם_640x357

עמק המעיינות בפסח

עמק המעיינות נמצא בעונה הזו בשיא פריחתו. השנה, אחרי גשמי ברכה מרובים, הירוק אפילו ירוק יותר.. מבחר הצעות לפעילות פסח – ברחבי העמק חוות הרוח

קרא עוד »

איך עוזרים לבני נוער לחזור לשגרה?

חזרה לשגרה טיפים להורים ולילדים

מאת יהודה לימן

תחשבו על מצב כזה: יש לכם חודשיים וחצי לעשות כל מה שאתם רוצים. חודשיים וחצי בהם אתם קמים ביקיצה טבעית, בלי למהר לשום מקום, אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים – כולל לא לעשות כלום, לאכול כשמתחשק לכם ולא דווקא ארוחות מסודרות בשעות קבועות, ואפילו – יכולים לרבוץ על הספה ולעשות בינג' של שעות – אפילו של ימים שלמים. מדי פעם חבר מתקשר, מציע לקפוץ לפאב או לים, או לסרט.

זה בדיוק מה שעבר על בני הנוער בחופש הגדול שזה עתה הסתיים. להתרגל לסדר יום שכזה – קל מאוד. מהר מאוד הם אימצו לעצמם דפוסים חדשים: קימה בשעה מאוחרת, מרתונים של משחקי מחשב עם החברים, בילויים, מסכים ללא הפסקה והליכה לישון מתי שנרדמים – לפנות בוקר בדרך כלל.




למרבה המזל, גם לחופש הגדול יש תאריך תפוגה – וכעת הם ואנחנו נדרשים לעשות תהליך "גמילה" מהחופש הגדול, שמזכיר מאוד את תופעת הג'ט-לג (יעפת), שמוכרת לנו מהפרשי השעות בין ארצות, ומהותה היא התאוששות מהפער בין השעון הביולוגי לשעון האובייקטיבי.

הכלים הבאים יכולים לעזור לכם להשיב את המתבגר למסלול ולהגיע לשנת הלימודים החדשה, כשהוא ערוך ומוכן לקראתה – פיזית ומנטלית.

התמכרות למשחקי מחשב וגלישה סלולרית

 

שוחחו עם המתבגר והגדירו מדיניות לצמצום שעות הגלישה במחשב ובסלולר בשעות הערב והלילה. אם וכאשר המתבגר יתנגד למהלך זה, הסבירו לו את ההיגיון שעומד מאחורי ה"גזרה", וכי תפקידכם כהורים מחייב אתכם לנקוט בצעדים אלו על מנת לסייע לו בחזרה לשגרה וללימודים.




במידת הצורך, היעזרו באמצעים טכנולוגיים זמינים העומדים לרשותכם, כגון חסימת אפשרות הגלישה באינטרנט והשימוש ב-Wi-Fi בשעות הלילה.

חזרה מבילוי בשעות מאוחרות

 

הגדירו ביחד את זמן החזרה הביתה מבילויים. רצוי שהמתבגר לא ייצא לבילוי במהלך השבוע, וישמור אותו לסוף השבוע.

 

חזרה להרגלי אכילה

השינוי בסדר היום, היעדר המסגרות ושהייה במשך שעות מחוץ לבית בוודאי יצרו מהפך בהרגלי אכילה של המתבגר (ארוחת בוקר ב 14:00 ומזנון פתוח באמצע הלילה).

חזרו יחד להרגלי אכילה הכוללים ארוחות מסודרות בשעות קבועות.

 

 

תיאום ציפיות לשנה החדשה

השנה אולי חדשה, אבל המתבגר הוא עדיין אותו מתבגר, אז אל תופתעו כשהוא לא יתעורר בבוקר או ישכח שצריך להביא קלסר. במקום להתאכזב, הקדימו שיחה למכה.

בשיחה זו הזכירו למתבגר כי הוא האחראי, בררו עמו מהי העזרה שהוא צריך מכם, כדי לעמוד ביעדים שהציב לעצמו. ציינו בפניו שהוא יכול לפנות אליכם לעזרה בכל עת ואתם תחליטו האם אתם מוכנים ו/או יכולים לסייע לו.

אם המתבגר שלכם נוטה לאבד ציוד, הכינו מלאי של ציוד חלופי בביתכם, עדכנו אותו שמלאי זה עומד לרשותו בשעת הצורך ותחסכו ממנו ומכם את הנזיפות.

 

יהודה לימן הוא מומחה למתבגרים, מנהל מרכז לימן ומרצה בפקולטה לחינוך של הקריה האקדמית אונו

 

קופון ךחופשה בברלין מבצעים

חופשה בברלין

ברלין הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף על תיירים, והמקום המועדף על הישראלים לטיולי שופינג, חיי לילה, מסיבות, מוזיאונים ועוד. ברלין היא אחת הערים היפות, המגוונות

קרא עוד »
טיול משפחות לפארק דיסנילנד

חופשת חגים באמסטרדם

העיר הכי כיפית באירופה   אוי אמסטרדם… העיר הכי כיפית באירופה שיש בה הכול. שייט בתעלות, שופינג בפריימרק, שוק אלברט קאופ הססגוני, טיול אופניים בוונדל

קרא עוד »
דילים ללונדון

דילים ללונדון

לונדון בחגים   חופשה בלונדון – שופינג, מחזות זמר מרהיבים, אתרים מפורסמים, מגוון אטרקציות, חנויות אופנה ואווירה יוצאת דופן בניחוחות הפיש אנד צ’יפס. החבילה כוללת:

קרא עוד »

טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה של לילך קפלן תל אביב

*שדירת המבצעים*קופונים, מבצעים והנחות*שדירת המבצעים*   טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה לילך קפלן       מי שנחשבת למומחית בתחום האנטי-אייגי’נג והקוסמטיקה, לילך קפלן, בעלת היחידה לדרמו-קוסמטיקה,

קרא עוד »
דילוג לתוכן