יומני החנונית 15 עטיפה קדמית

יומני החנונית 15 הגיע לחנויות

סיפורים מהחיים על חופשה מפריז, לא כל כך נוצצת רייצ'ל רנה ראסל מוציאה לאור ספר נוסף בסדרת רבי המכר הבינלאומיים "יומני החנונית". גם הפעם גיבורת

קרא עוד »
פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

הקרנות על פופים, סרטים מדובבים במסגרת מחווה להייאו מיאזאקי, סדנת מיניאטורות, קורסי פסח – פסקולים בקולנוע וסדנה מעשית לוידאוקליפים ומגוון סרטים לקטנים וגדולים 17 –

קרא עוד »
חגיגת פסח בכנרת

חגיגת פסח בכנרת

סדנאות מלאכות קדומות, סיורים, הצגות, סדנאות, טיולים ושלל הפתעות נוספות: חגיגת פסח בבית יגאל אלון בגינוסר על שפת הכנרת – חינם בכניסה חופשית באדיבות בנק

קרא עוד »
פארק תמנע_צילום יואב פלמה_640x426

פסח בערבה הדרומית

פסח בערבה הדרומית: מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג במשך חודש שלם אפריל 2024 הערבה הדרומית המאופיינת בחקלאות מדברית ומתפארת ב-10 קיבוצים, מציעה שפע של

קרא עוד »

איך להציב גבולות לילדים

חופש גדול בתקופת קורונה

מכירים את המשל של גבולות לילדים שמדמה ריצה של ילדים במרפסת ללא מעקה? אז זה נכון. אם היה צריך לתאר את התחושה הפנימית של ילד ללא גבולות – הוא כנראה היה מתאר את עצמו רץ ולא רואה גדר – ולא יודע איפה הוא אמור לעצור.

הורים רבים מתקשים להעמיד גבולות. הרוח הרווחת היום היא לתת לילדים עצמאות ובגרות, מה שעשוי להרגיש כעומד בסתירה עם העמדת גבולות. אבל למעשה, ילדים מצליחים להבין את העולם שהם חיים בו רק כאשר הגבולות ברורים להם – עד לאן מותר, ומאיפה אסור.

אבל איך מעמידים גבולות? הנה כמה עצות של מנחת הורים בהוד השרון שיעזרו לכם:

1. תבחרו את המלחמות שלכם

אולי בתיאוריה הייתם רוצים להתעקש עם הילדים על הכל, ובאמת יש הרבה דברים חשובים שצריך להקנות לילדים, במיוחד שההרגלים של היום יהפכו להרגלי העתיד שלהם כשיהיו בוגרים.

יחד עם זאת, אין באמת אפשרות להילחם על הכל – אתם לא תצליחו לעמוד בזה והמשמעת הכללית תתחיל להתרופף. בנוסף, הילדים לא יצליחו לעמ וד בכל כך הרבה איסורים והגבלות.

לכן ערכו שיחה – או שיחות – ביניכם ההורים – וקבעו על אילו עקרונות אתם לא מוכנים לוותר. בכל בית הדגשים יהיו אחרים וסדרי העדיפויות שונים. קחו בחשבון שהדברים שאתם מעמידים עליהם גבולות עוד ישתנו בהמשך, כשהילדים גדלים.

2. היו עקביים

עקביות היא אחת מהסיבות למה אתם צריכים לבחור את המלחמות שלכם – אי אפשר להילחם כל הזמן על הכל.

התמקדות בכמה עקרונות שמשמעותיים לכם ביותר תסייע לכם לשמור על עקביות במשמר הגבול.

אם החלטתם שאוכלים ממתקים רק יום בשבוע, או שלא רואים טלוויזיה אחרי 7 בערב – חשוב שתהיו עקביים ותשמרו על הנורמה הזאת. אם ביותר מדי ערבים תהיו עייפים ותאפשרו לילדים לצפות בטלוויזיה לאחר השעה 7 – הגבול התפרק.

3. הגבול צריך להיות כזה שתוכלו להקפיד עליו

הגבולות שתבחרו צריכים להיות מספיק חשובים ועקרוניים לכם ולקוחים מעולם התוכן שלכם, אחרת לא תצליחו לשמור עליהם.

4. חזקו את הילד על הצלחתו לעמוד בגבולות שהצבתם

אולי אתם מרגישים שקשה לכם לשמור על הילדים כל היום שיעמדו בגבולות שקבעתם – אבל גם לילדים שלכם לא פשוט להיות במקום הזה. הם צריכים לזכור מהו הגבול, הם צריכים לדחות את הצרכים והסיפוקים שלהם כדי לא לחצות את הגבול שהצבתם, והם חוששים מהתגובה שלכם במקרה שיעברו את הגבול בלי כוונה.

לכן חשוב שתתנו לילדים הרבה חיזוקים חיוביים על ההצלחה שלהם ובעיקר על ההתמודדות שלהם. אמרו להם שאתם יודעים שלא קל להם, ושאתם מעריכים את המאמצים שלהם ואת ההתגייסות שלהם.

5. זכרו שהגבולות הם לטובת הילד

ייתכן שממש קשה לכם להגביל את הילד, זה אולי מרגיש לכם לא טבעי ולא נוח. זכרו ברגעים הקשים שאתם מעמידים גבולות כחלק מהחינוך של הילד שלכם, ושהגבולות הם לטובתו.

ילד שחי ללא גבולות מקבל תמונה מעוותת של המציאות. בחיים האמיתיים הוא לא ישיג כל מה שהוא רוצה, ואנשים אחרים יעמידו לו תנאים וגבולות.

ילד שמציבים לו גבולות מפתח ביטחון עצמי, הוא לומד גם להציב לעצמו גבולות פנימיים, לומד להתמודד טוב יותר עם קשיים וחוסר הצלחה, לדחות סיפוקים, וגם מתנהל טוב יותר בחברה.

צריכים עזרה? הדרכת הורים תסייע לכם להקנות כלים להתמודדות טובה עם גבולות לילדים​/

המאמר באדיבות ורד רחמן מדריכת הורים ויועצת זוגית כפר סבא והסביבה.

קופון ךחופשה בברלין מבצעים

חופשה בברלין

ברלין הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף על תיירים, והמקום המועדף על הישראלים לטיולי שופינג, חיי לילה, מסיבות, מוזיאונים ועוד. ברלין היא אחת הערים היפות, המגוונות

קרא עוד »
טיול משפחות לפארק דיסנילנד

חופשת חגים באמסטרדם

העיר הכי כיפית באירופה   אוי אמסטרדם… העיר הכי כיפית באירופה שיש בה הכול. שייט בתעלות, שופינג בפריימרק, שוק אלברט קאופ הססגוני, טיול אופניים בוונדל

קרא עוד »
דילים ללונדון

דילים ללונדון

לונדון בחגים   חופשה בלונדון – שופינג, מחזות זמר מרהיבים, אתרים מפורסמים, מגוון אטרקציות, חנויות אופנה ואווירה יוצאת דופן בניחוחות הפיש אנד צ’יפס. החבילה כוללת:

קרא עוד »

טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה של לילך קפלן תל אביב

*שדירת המבצעים*קופונים, מבצעים והנחות*שדירת המבצעים*   טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה לילך קפלן       מי שנחשבת למומחית בתחום האנטי-אייגי’נג והקוסמטיקה, לילך קפלן, בעלת היחידה לדרמו-קוסמטיקה,

קרא עוד »
דילוג לתוכן