יומני החנונית 15 עטיפה קדמית

יומני החנונית 15 הגיע לחנויות

סיפורים מהחיים על חופשה מפריז, לא כל כך נוצצת רייצ'ל רנה ראסל מוציאה לאור ספר נוסף בסדרת רבי המכר הבינלאומיים "יומני החנונית". גם הפעם גיבורת

קרא עוד »
פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

הקרנות על פופים, סרטים מדובבים במסגרת מחווה להייאו מיאזאקי, סדנת מיניאטורות, קורסי פסח – פסקולים בקולנוע וסדנה מעשית לוידאוקליפים ומגוון סרטים לקטנים וגדולים 17 –

קרא עוד »
חגיגת פסח בכנרת

חגיגת פסח בכנרת

סדנאות מלאכות קדומות, סיורים, הצגות, סדנאות, טיולים ושלל הפתעות נוספות: חגיגת פסח בבית יגאל אלון בגינוסר על שפת הכנרת – חינם בכניסה חופשית באדיבות בנק

קרא עוד »
פארק תמנע_צילום יואב פלמה_640x426

פסח בערבה הדרומית

פסח בערבה הדרומית: מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג במשך חודש שלם אפריל 2024 הערבה הדרומית המאופיינת בחקלאות מדברית ומתפארת ב-10 קיבוצים, מציעה שפע של

קרא עוד »

רוצים לרדת במשקל? הפתרון נמצא בטבע

ירידה במשקל בעזרת צמחים

חג חנוכה הסתיים – 8 ימים של ניסים ונפלאות, הצגות וסופגניות. מה שנשאר אחרי מסיבות הגן והדלקות הנרות המשפחתיות, הן הסופגניות והלביבות – נשארות כעדות. רבים מאיתנו מחשבים עכשיו את רמת הנזק ושוקלים את הדרכים לחזור לתזונה מאוזנת ובריאה יותר.

אבי ציטרשפילר, עשבונאי, הרבליסט ובעלי "חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית, מאמין שהפתרון, כמעט כמו תמיד, נמצא בטבע.

צמחי התבלין והמרפא אינם מהווים תחליף לתזונה, אלא מצטרפים אליה ותומכים בה. תזונה מאוזנת חיונית לצורך הורדת המשקל ולצמחים משקל רב בתהליך. בטיפול בעודף משקל נחוץ סיוע נפשי, רגשי ופיזי, מכיוון שהורדת המשקל הינה פעולה המשלבת מערכות רבות בגוף, שחלקן "משובשות", ואיזון שלהן בעזרת צמחי המרפא נחוץ ויעיל.

אילו צמחים יכולים לסייע לאזן את הגוף ולהפחית במשקל?

אזוב מצוי (בערבית זעתר)

העלים והתערובת של האזוב המצוי מומלצים לשימוש קבוע כדי לסייע לגוף בתהליך הורדת משקל. תערובת הזעתר יעילה מכיוון שהיא מכילה סומק, המסייע לפירוק ועיכול בשר, וכן שומשום, שזרעיו מזמנים אנרגיה חשובה לגוף לצורך שריפת שומנים.




עלי האזוב תומכים במערכת העיכול, ממריצים, מחטאים ומהווים מפתח חשוב לאורך תהליך ההרזיה.

האזוב שייך לקטגוריית צמחים ארומטיים וצמחים משפרי זרימת דם. צמחים ארומטיים נוספים בהם ניתן להשתמש הם קורנית וזוטא, וצמחים משפרי זרימת הדם הם רוזמרין, עוזרר וסירפד. צמחים אלה, כמו האזוב, מוליכים את הדם למקומות הרצויים ומגבירים את חילוף החומרים בגוף.

דרכי שימוש: השימוש העיקרי הוא כתוספת למאכלים קרים כמו סלטים וממרחים. כמו כן, ניתן לשתות את עלי האזוב כחליטה. מומלץ לשלב את האזוב המצוי עם צמחים ארומטיים נוספים כמו קורנית, קמומיל ושומר.

שורש שן הארי

ידוע כצמח מנקה התומך בעיקר בכבד. שורש שן הארי מסייע בכל תהליכי העיכול ומביא ליציאות טובות. זהו צמח חשוב גם בהקשר של תמיכה בזמן מחלות קשות כמו מחלת הסרטן.

שורש שן הארי שייך לקטגוריית "הצמחים המנקזים", המנקים את הגוף, עוזרים לכליות, לכבד, לריאות ולעור.

צמחים נוספים מאותה משפחה הם עלי סרפד, עלי שן הארי, זרעי גדילן ופרחי אמנון ותמר.

דרכי שימוש: יש להשרות כפית שורשים בכוס מים לילה שלם, בבוקר להרתיח את המים והשורשים במשך 10 דקות, לסנן ולשתות. יש לחזור על הפעולה פעם ביום. את הטעם המר ניתן לשפר בעזרת לימון.

 

זרעי שומר / אניס

לזרעי השומר יכולת סיוע לכל מערכות העיכול, ובעיקר ליציאות טובות, שהן מפתח חשוב בתהליך הורדת המשקל. זרעי השומר מסייעים להתכווצות השריר במעי, מסייעים להיפתר מזיהומים במערכת העיכול ומקלים על גזים וכאבי בטן. צמחים נוספים מאותה משפחה הם קימל וכוסברה.

דרכי שימוש: לזרעים ריח וטעם חזק, מומלץ ללעוס אותם בזמן הארוחות. כמו כן, ניתן להשרות כפית מהזרעים בכוס מים חמים למשך 5 דקות, לסנן ולשתות לאחר הארוחות.

 

זרעי פשתה / קליפות פסיליום

אכילת זרעי פשתה לאורך זמן תסייע ליציאות, תקטין את כמות השומנים והסוכרים בדם ותיתן הרגשה של שובע על פי הצורך האמיתי. זרעונים מזינים נוספים הם השומשום והקצח. זרעי הפשתה וקליפות הפסיליום שייכים לצמחים המכילים סיבים לא מסיסים, אליהם מצטרפים זרעי פשתן, קליפת האולמוס, קוואקר, מלוחיה ורגלת הגינה.




דרכי שימוש: מומלץ לכתוש את הזרעים, להשרות אותם במשך לילה במים, לשתות, ללעוס ולבלוע לפני כל ארוחה.

שורשי ויטניה

השימוש הוא אך ורק בשורשים (העלים רעילים!). שורש הוויטניה משפיע על האדרנלין ומווסת את ייצור הורמוני המתח ובכך מאפשר מנוחה, החלמה ממחלות מטאבוליות, אספקת דם סדירה, איזונים במערכות הגוף, חיזוק מערכת החיסון ועוד.

שורש הוויטניה הינו חלק מהצמחים המחזקים המכונים "אדפטוגנים", אליו מצטרפים הג'ינסנג והשיזנדרה. השפעתם בעיקר על יותרת הכיליה (אדרנל) והם מסייעים להשגת איזון הורמונלי בגוף, לרבות הורמוני המתח, ועל כן היתרון הברור של צמח זה גם מבחינה רגשית ונפשית.

דרכי שימוש: משרים כפית שורש ויטניה ללילה שלם בכוס מים, בבוקר מרתיחים במשך עשר דקות ושותים. חוזרים על הפעולה מספר חודשים לאורך תהליך ההרזיה.

תהליך הירידה במשקל מורכב וקשור למערכות רבות בגוף ולא רק למה שאנו מכניסים לגופנו. למעט חמשת הצמחים שהוצעו עד כה, יש עוד כמה קבוצות צמחים שללא ספק כדאי לצרף לתפריט היומי שלכם בכלל, ובתקופת השמירה על המשקל בפרט: צמחים מרים – סלרי, כורכום, מנתה ולענה. צמחים אלה מגבירים ספיגה ותנועתיות של מערכת העיכול.

צמחים מכילי קפאין

הכוונה היא לכמות קפאין מתונה, כמו בתה ירוק. נותן מרץ, מחפה על אובדן אנרגיה ומסייע בחילוף חומרים.

צמחים המשפיעים על חילוף חומרים

קליפות פרי הגארסיניה וזרעי גדילן. בנוסף לשמירה על תקינות הכבד כאיבר מנקה, מסנן, מייצר ומאחסן, חלק מהצמחים עשויים להשפיע על חילוף החומרים לאורך זמן ולמתן את תכונתו של הכבד לייצר שומנים מפחמימות, כך יתפנה הגוף לצרוך שומנים שכבר קיימים בגוף.

צמחים מעלי רמות סרוטונין בדם

גארסיניה, נפית החתולים ונפית כפופה, וורבנה רפואית ומליסה. צמחים אלה משפיעים לטובה על מצב הרוח וממתנים אכילה רגשית.

קופון ךחופשה בברלין מבצעים

חופשה בברלין

ברלין הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף על תיירים, והמקום המועדף על הישראלים לטיולי שופינג, חיי לילה, מסיבות, מוזיאונים ועוד. ברלין היא אחת הערים היפות, המגוונות

קרא עוד »
טיול משפחות לפארק דיסנילנד

חופשת חגים באמסטרדם

העיר הכי כיפית באירופה   אוי אמסטרדם… העיר הכי כיפית באירופה שיש בה הכול. שייט בתעלות, שופינג בפריימרק, שוק אלברט קאופ הססגוני, טיול אופניים בוונדל

קרא עוד »
דילים ללונדון

דילים ללונדון

לונדון בחגים   חופשה בלונדון – שופינג, מחזות זמר מרהיבים, אתרים מפורסמים, מגוון אטרקציות, חנויות אופנה ואווירה יוצאת דופן בניחוחות הפיש אנד צ’יפס. החבילה כוללת:

קרא עוד »

טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה של לילך קפלן תל אביב

*שדירת המבצעים*קופונים, מבצעים והנחות*שדירת המבצעים*   טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה לילך קפלן       מי שנחשבת למומחית בתחום האנטי-אייגי’נג והקוסמטיקה, לילך קפלן, בעלת היחידה לדרמו-קוסמטיקה,

קרא עוד »
דילוג לתוכן