יומני החנונית 15 עטיפה קדמית

יומני החנונית 15 הגיע לחנויות

סיפורים מהחיים על חופשה מפריז, לא כל כך נוצצת רייצ'ל רנה ראסל מוציאה לאור ספר נוסף בסדרת רבי המכר הבינלאומיים "יומני החנונית". גם הפעם גיבורת

קרא עוד »
פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

הקרנות על פופים, סרטים מדובבים במסגרת מחווה להייאו מיאזאקי, סדנת מיניאטורות, קורסי פסח – פסקולים בקולנוע וסדנה מעשית לוידאוקליפים ומגוון סרטים לקטנים וגדולים 17 –

קרא עוד »
חגיגת פסח בכנרת

חגיגת פסח בכנרת

סדנאות מלאכות קדומות, סיורים, הצגות, סדנאות, טיולים ושלל הפתעות נוספות: חגיגת פסח בבית יגאל אלון בגינוסר על שפת הכנרת – חינם בכניסה חופשית באדיבות בנק

קרא עוד »
פארק תמנע_צילום יואב פלמה_640x426

פסח בערבה הדרומית

פסח בערבה הדרומית: מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג במשך חודש שלם אפריל 2024 הערבה הדרומית המאופיינת בחקלאות מדברית ומתפארת ב-10 קיבוצים, מציעה שפע של

קרא עוד »

קיץ רטוב ובטוח: איך להימנע מסכנת טביעה?

אמיר פרישר גוטמן, שיעור שחייה, חוג שחייה, קורס שחייה

בתמונה: עולם המים. צילום: אורי סלע

 

סוף שבוע קשה נרשם בחופי ארצנו. גבר כבן 50 טבע למוות, גבר כבן 40 פונה במצב אנוש, אישה כבת 40 פונתה במצב קשה ו- 13 נוספים במצב קל. בהמשך התברר כי הבחור בן ה-40 שפונה לבית חולים במצב אנוש הוא הזמר אמיר פרישר גוטמן שהגיע לבלות בחוף הים בעתלית ולחגוג שנה לבשורה כי הוא אינו חולה בסרטן.

מאז תחילת עונת הרחצה טבעו בחופי הרחצה, בבריכות ובמאגרי מים 105 בני אדם. מתוכם, 12 טבעו למוות.

לבלות בים ולהישאר בחיים

במד"א שבים ומזכירים לציבור את כללי הרחצה הבטוחים:

• יש לרחוץ אך רק בחופי רחצה מוכרזים ובשעות בהן שירותי ההצלה פועלים בחוף.
• אין לאפשר לתינוקות ולילדים להישאר אף לא לרגע אחד ללא השגחת מבוגר אחראי סמוך למקורות מים. אין לנתק קשר עין מפעוט הנמצא בסמוך למקור מים.
• יש להישאר תמיד בטווח העין של המציל. שימו לב – אם אינכם רואים את המציל, גם הוא כנראה לא רואה אתכם, ואתם עלולים להימצא בסכנה.
• במקרה שנקלעים למצב של אי נוחות במים ועלולים לטבוע חשוב לשמור על קור רוח, לא להשתולל על מנת לא לאבד כוחות ולאותת לעזרה.
• אין להיכנס למים תחת השפעת אלכוהול




מנכ"ל מד"א אלי בין: "כוחות מד"א נמצאים במהלך הקיץ בהיערכות מיוחדת לנוכח הסכנות הרבות בעונה זו, בהן גם סכנת הטביעה כשהמוני בית ישראל נופשים בים ובבריכות. אני קורא לציבור הרחב להישמע להוראות המצילים בחופים ובבריכות, להקפיד על כללי הזהירות בבריכות הפרטיות, להימנע מסיכונים מיותרים ולהקשיב להנחיות מד"א, כך שנעבור את הקיץ בשלום.

בכל מקרה חירום בו יש צורך בסיוע רפואי יש להתקשר למוקד החירום הלאומי של מד"א בטלפון 101 או באמצעות אפליקציית 'מד"א שלי' המאפשרת את הזנקת צוותי מד"א בלחיצת כפתור והחובשים והפאראמדיקים של המוקד יוכלו לזהות את מיקומכם המדויק"

7 דברים שלא ידעתם על מקרי טביעה

כשהטמפרטורות עולות, החמסין מעיק והילדים בחופש אין כמו לבלות בים או בבריכה. הבילוי במים מהווה מקור להנאה, שמחה ואף מאפשר פעילות גופנית נעימה, אך הבילוי כולל בתוכו סכנות רבות. מחקרים מראים כי 45% מההורים אינם נוקטים באמצעי הזהירות הנכונים בעת שהות הילדים במים: צופים בילדיהם מחוץ למים בבריכה, נחים על שפת הבריכה, לא משגיחים על הילדים בעת שהייה באמבטיה או בבריכה ביתית וכדומה.

על פי נתוני ארגון "בטרם לבטיחות ילדים" עולה כי מ-2008 מתו 148 ילדים בישראל כתוצאה מטביעה. ההידרותרפיסט אורי סלע, מייסד רשת מרכזי עולם המים, מעלה חמש נקודות חשובות שכל הורה צריך לדעת:

    1. להבדיל מסרטים, בהם רואים ילד מנופף וצועק בעת טביעה, במציאות טביעה נקראת "המוות השקט". הטביעה מתרחשת במהירות ובדממה ובדרך כלל לא נשמע בכי או צעקות מצוקה.
    2. טביעה אינה מתקיימת רק במים עמוקים, אלא גם במים רדודים. מספיק שהמים יכסו את פיו ואפו של הילד כדי שיטבע. ילד יכול להתהפך בקלות במים (גם באמבטיה), ועלול לאבד את הרתו תוך שתי דקות.
    3. הכלל הכי חשוב במניעת טביעה הוא ההשגחה הצמודה. אמצעי הבטיחות למניעת טביעה החשוב ביותר הוא ההשגחה הצמודה. אין להשאיר ילדים לבד ללא השגחה בקרבת מקור מים. ילד עלול להחליק למים בשנייה אחת. 




  1. במקרה של טביעה הסימנים הם ראש בגובל קו המים ופה פעור, הפה יהיה בגובה קו המים, עיניים מזוגגות או עצומות, הנשימות מהירות ושטחיות, תנועות המדמות טיפוס בסולם וכל תגובה שאינה דיבור עלולה לרמוז על טביעה.
  2. גם ילד שלמד לשחות חייב בהשגחת מבוגר.
  3. ילדים נמשכים למשחקים במים, והמודעות שלהם לסכנה נמוכה: ילד יכול להטביע את חברו מתוך משחק. אם תשומת הלב של ההורה המשגיח תהיה באותם רגעים קריטיים במסך הטלפון, המשחק עלול להסתיים באסון.
  4.  יש לשים לב ששחייה בבריכה שונה משחייה בים. בים יש לשים לב לזרמים ומערבולות. ההמלצה בבילוי בים היא להימצא צעד אחד אחרי הילד עם הפנים לחוף.

אז איך אפשר לבלות בים ובבריכה ולהימנע מסכנה? הביאו איתכם משחקים, צאו מדי פעם מהמים למנוחה, שתייה, אכילה ומשחק ותיהנו גם מהכייף שאפשר לעשות על החוף.

קופון ךחופשה בברלין מבצעים

חופשה בברלין

ברלין הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף על תיירים, והמקום המועדף על הישראלים לטיולי שופינג, חיי לילה, מסיבות, מוזיאונים ועוד. ברלין היא אחת הערים היפות, המגוונות

קרא עוד »
טיול משפחות לפארק דיסנילנד

חופשת חגים באמסטרדם

העיר הכי כיפית באירופה   אוי אמסטרדם… העיר הכי כיפית באירופה שיש בה הכול. שייט בתעלות, שופינג בפריימרק, שוק אלברט קאופ הססגוני, טיול אופניים בוונדל

קרא עוד »
דילים ללונדון

דילים ללונדון

לונדון בחגים   חופשה בלונדון – שופינג, מחזות זמר מרהיבים, אתרים מפורסמים, מגוון אטרקציות, חנויות אופנה ואווירה יוצאת דופן בניחוחות הפיש אנד צ’יפס. החבילה כוללת:

קרא עוד »

טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה של לילך קפלן תל אביב

*שדירת המבצעים*קופונים, מבצעים והנחות*שדירת המבצעים*   טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה לילך קפלן       מי שנחשבת למומחית בתחום האנטי-אייגי’נג והקוסמטיקה, לילך קפלן, בעלת היחידה לדרמו-קוסמטיקה,

קרא עוד »
דילוג לתוכן