פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

הקרנות על פופים, סרטים מדובבים במסגרת מחווה להייאו מיאזאקי, סדנת מיניאטורות, קורסי פסח – פסקולים בקולנוע וסדנה מעשית לוידאוקליפים ומגוון סרטים לקטנים וגדולים 17 –

קרא עוד »
חגיגת פסח בכנרת

חגיגת פסח בכנרת

סדנאות מלאכות קדומות, סיורים, הצגות, סדנאות, טיולים ושלל הפתעות נוספות: חגיגת פסח בבית יגאל אלון בגינוסר על שפת הכנרת – חינם בכניסה חופשית באדיבות בנק

קרא עוד »
פארק תמנע_צילום יואב פלמה_640x426

פסח בערבה הדרומית

פסח בערבה הדרומית: מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג במשך חודש שלם אפריל 2024 הערבה הדרומית המאופיינת בחקלאות מדברית ומתפארת ב-10 קיבוצים, מציעה שפע של

קרא עוד »
חוות הרוח בגלבוע - צילום שי מועלם_640x357

עמק המעיינות בפסח

עמק המעיינות נמצא בעונה הזו בשיא פריחתו. השנה, אחרי גשמי ברכה מרובים, הירוק אפילו ירוק יותר.. מבחר הצעות לפעילות פסח – ברחבי העמק חוות הרוח

קרא עוד »

פיתוח ישראלי מאפשר לבדוק את פוריות הזרע באמצעות הסמרטפון

חברה ישראלית פיתחה בדיקת זרע ביתית להערכת פוריות הגבר באמצעות הסמארטפון.

הפתרון, הנקרא YO, מאפשר לראשונה לגברים לבצע בדיקת זרע בבית ולקבל את תוצאות הבדיקה תוך מספר דקות ברמת דיוק של 97 אחוז.

הנבדק יכול לצפות בסרטון זמן אמת של תנועת הזרעונים שלו על גבי מסך הסמרטפון, שהופך למעין מיקרוסוקופ זעיר; את הווידאו אפשר לשלוח לרופא להמשך התייעצות לגבי הטיפול.




מדובר בבדיקת הזרע הביתית הראשונה בעולם – המודדת זרעונים נעים באמצעות הסמארטפון – שאושרה על ידי גורמי התקינה המחמירים ביותר של משרד הבריאות האמריקאי (FDA) והאיחוד האירופי (CE).

הפתרון החדשני חוסך לגברים את הצורך לבצע את בדיקת הזרע במרפאה – בדיקה אשר גורמת לגברים רבים מבוכה רבה ולכן רבים נמנעים מלבצע אותה.

בניגוד למקובל לחשוב, כמחצית המקרים בהם זוגות אינם מצליחים להיכנס להריון, הבעיה נעוצה בפוריות הגבר ולא באישה.

כמו כן, מחקרים מצביעים על ירידה הולכת ומתמשכת בפוריות הגבר במדינות מערביות, ולאחרונה אף פורסם מחקר מקיף שנערך באוניברסיטה העברית ממנו עולה כי ב-40 השנה האחרונות איכות הזרע של הגברים צנחה בשיעור שנע סביב 50%.

ממש כמו בבדיקת הריון ביתית, תהליך הבדיקה הוא פשוט ואורך כ-10 דקות בלבד. הנבדק מוריד את האפליקציה של YO דרך Google Apps או App Store (שם גם הוא יכול לצפות בסרטון הדרכה המנחה אותו בתהליך). הוא מוציא מהערכה את כוסית הבדיקה, ובדיוק כמו בבדיקה במרפאה, הוא ממלא בדגימת זרע.

לאחר מכן הוא מוסיף לנוזל אבקה מיוחדת המכילה אנזים וממתין כ-10 דקות. בעזרת מזלף פלסטי זעיר הוא מעביר טיפת דגימה ללוחית הדגימה, ומכניס את הלוחית לתוך התקן מיוחד המולבש על קצה הנייד.

לאחר זמן קצר מוצגת תוצאת הבדיקה ותקינות איכות הזרע (נמוך, תקין\נורמלי) וכן וידאו ברור בו ניתן לראות בזמן אמת את תנועתיות הזרע. כל המרכיבים כלולים בערכה.

הערכה כוללת שתי בדיקות, וכך הנבדק יכול לעקוב לאחר 3-6 שבועות האם היה שינוי, במקרה של בדיקה לא תקינה או האם חל שיפור בעקבות שינוי באורח החיים או הליך רפואי.




מרשה דויטש, מייסדת ומנכל"ית שותפה ב-MES, החברה שעומדת מאחורי פיתוח YO: "עד כה נושא פוריות הגבר נדחק, ואת עיקר האחריות לחוסר פוריות נשאה האישה. אנו מקווים כי האפשרות לבצע את הבדיקה בצורה פשוטה, זמינה ודיסקרטית תאפשר לזוגות רבים להתמודד טוב יותר עם הבעיה ולטפל בה כחלק ממסע משותף כזוג".

חשוב לציין, כי הבדיקה אינה מונעת או מחליפה את הצורך לגשת לרופא במקרה של בעיית פוריות, אך היא בהחלט מעניקה כלי לרופאים לאבחון הבעיה כחלק מתהליך הבירור הרפואי. כמו כן היא מאפשרת לבצע מספר בדיקות לאורך זמן וכך לעקוב אחר תהליך שיפור איכות הזרע בהתאם לערכים השונים.

הליך הפיתוח של YO נמשך לאורך 4 שנים, במהלכו האתגר העיקרי נבע מהצורך לפתח מיקרוסקופ קטן במחיר זול יחסית, וכן לבצע עיבוד נתוני התמונה המתקבלת ממנו תוך בניית אלגוריתמים מורכבים לניתוח התוצאות ושימוש ביכולות הסמרטפון.

MES-  Medical Electronic Systems, החברה שפיתחה את YO, היא בעלת ניסיון של 20 שנה בתחום פיתוח כלי ניתוח אוטומטיות לבדיקות זרע. פתרון ה – Sperm Quality Analyzer הותקן עד כה במעל 4,000 מעבדות, בתי חולים ובנקי זרע ברחבי העולם.

MES פועלת בפארק התעשייה בקיסריה ומעסיקה כ-60 עובדים בארץ וכ-20 עובדים נוספים ברחבי העולם.

את הערכה ניתן כיום לרכוש באתר החברה בעלות של 189 שקל (לא כולל דמי משלוח).

להזמנת המוצר הקליקו כאן 

 

קופון ךחופשה בברלין מבצעים

חופשה בברלין

ברלין הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף על תיירים, והמקום המועדף על הישראלים לטיולי שופינג, חיי לילה, מסיבות, מוזיאונים ועוד. ברלין היא אחת הערים היפות, המגוונות

קרא עוד »
טיול משפחות לפארק דיסנילנד

חופשת חגים באמסטרדם

העיר הכי כיפית באירופה   אוי אמסטרדם… העיר הכי כיפית באירופה שיש בה הכול. שייט בתעלות, שופינג בפריימרק, שוק אלברט קאופ הססגוני, טיול אופניים בוונדל

קרא עוד »
דילים ללונדון

דילים ללונדון

לונדון בחגים   חופשה בלונדון – שופינג, מחזות זמר מרהיבים, אתרים מפורסמים, מגוון אטרקציות, חנויות אופנה ואווירה יוצאת דופן בניחוחות הפיש אנד צ’יפס. החבילה כוללת:

קרא עוד »

טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה של לילך קפלן תל אביב

*שדירת המבצעים*קופונים, מבצעים והנחות*שדירת המבצעים*   טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה לילך קפלן       מי שנחשבת למומחית בתחום האנטי-אייגי’נג והקוסמטיקה, לילך קפלן, בעלת היחידה לדרמו-קוסמטיקה,

קרא עוד »
דילוג לתוכן