יומני החנונית 15 עטיפה קדמית

יומני החנונית 15 הגיע לחנויות

סיפורים מהחיים על חופשה מפריז, לא כל כך נוצצת רייצ'ל רנה ראסל מוציאה לאור ספר נוסף בסדרת רבי המכר הבינלאומיים "יומני החנונית". גם הפעם גיבורת

קרא עוד »
פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

הקרנות על פופים, סרטים מדובבים במסגרת מחווה להייאו מיאזאקי, סדנת מיניאטורות, קורסי פסח – פסקולים בקולנוע וסדנה מעשית לוידאוקליפים ומגוון סרטים לקטנים וגדולים 17 –

קרא עוד »
חגיגת פסח בכנרת

חגיגת פסח בכנרת

סדנאות מלאכות קדומות, סיורים, הצגות, סדנאות, טיולים ושלל הפתעות נוספות: חגיגת פסח בבית יגאל אלון בגינוסר על שפת הכנרת – חינם בכניסה חופשית באדיבות בנק

קרא עוד »
פארק תמנע_צילום יואב פלמה_640x426

פסח בערבה הדרומית

פסח בערבה הדרומית: מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג במשך חודש שלם אפריל 2024 הערבה הדרומית המאופיינת בחקלאות מדברית ומתפארת ב-10 קיבוצים, מציעה שפע של

קרא עוד »

משחקי התפתחות לילדים

ההיצע כיום העומד בפנינו בחנויות הצעצועים הוא עצום. קל להתבלבל בין האפשרויות ולהתקשות לבחור בצעצועים המתאימים והנכונים, ולא פעם הורים לא יודעים מה לבחור לתינוקם ואילו צעצועים יסייעו להם להתפתחות בהתאם לגילם.
התפתחות התינוקות נתמכת גם באמצעות משחקים שונים המסייעים להם ללמוד דברים חדשים. אז איזה צעצועים מתאימים לאיזה גיל ואילו צעצועים יתרמו להתפתחות של התינוק או הילד? ריכזנו עבורכם המלצות למשחקים התפתחותיים בהתאם לגיל התינוקות ושלבי ההתפתחות השונים.

גיל 0-6

במהלך ששת החודשים הראשונים של התינוק הוא עובר שינויים פיזיים ורגשיים רבים. התינוק לומד עם הזמן לשלוט על ידיו ועל רגליו, וכן יתחילו להתהפך. התינוק בשלב זה מסוגל להתעניין בצורות ובצבעים ובשפע שהעולם מציע.

בגיל זה מומלץ להניח את התינוק על משטחי פעילות שונים כגון אוניברסיטה שכוללת צבעים וצורות שונים עם אביזרים שניתנים לתלייה ורעשנים מחומרים רכים שלא יפגעו בתינוק.


מומלץ להשמיע לתינוק מוזיקה לשם פיתוח השמיעה. מומלץ גם להניח מראות לא שבירות כדי שהתינוק יוכל להתבונן בפניו. תוכלו להעשיר את המגוון גם בבובות בעלות הבעות שונות.

גיל 6 חודשים ועד גיל שנה

החל מגיל שישה חודשים תינוקות מתחילים לזחול, לשבת וחלק מהילדים בגיל זה מתחילים אפילו לעמוד ואולי גם לצעוד. מומלץ לקנות צעצועים שיעזרו לתינוק לפתח יכולות אלה: משחקים מעודדי זחילה כגון כדור מתגלגל שיגרום לו לתפוס אותו, הליכונים צבעוניים.

תחום אחר חשוב משחקים שניתן ללחוץ עליהם. ניתן למצוא מגוון צעצועים בעלי לחצנים המפעילים מוזיקה ואורות או לחצנים שגורמים לחפץ לקפוץ.  

משחקים נוספים לגיל זה הם ספרונים עבים של תמונות: חיות, צעצועים, פירות, ירקות, כלי תחבורה ועוד. עברו עם התינוק עמוד אחרי עמוד ודברו איתו – מה רואים בתמונה, מה עושים עם החפץ המופיע בתמונה או איזה קול משמיעה החיה שבתמונה.

למרות הפיתוי הגדול שברכישת עוד צעצועים חדשים, במהירה תגלו שהמטבח הופך למגרש המשחקים של הילד. הוא ישמח לפתוח ולסגור ארונות, לרוקן את ארון קופסאות הפלסטיק או הסירים. חשוב לא להעמיס צעצועים בכל פעם חשפו לפניו שניים או שלושה צעצועים בלבד.

גיל שנה עד שנתיים

בסביבות גיל שנה התינוק הופך לפעוט שמתחיל לומר מילים ראשונות, וניתן לקרוא לו ספרים קצרים.

צעצועים מומלצים יכללו משחקי הרכבה כגון קוביות, פאזלים של שני חלקים, השחלה של חרוזים גדולים, הכנסת צורות לקופסא, ציור בצבעים, יצירה בפלסטלינה. חשוב לחשוף את הילדים למרקמים וחומרים שונים כגון צבעי ידיים, בצק ופילולינה.


עם ההתקדמות שהילד מפגין, העלו את רמות הקושי של המשחקים – השאלות יכולות להיות מורכבות יותר, הפאזלים בעלי מספר חלקים רב יותר, התחילו לשלב משחקי דמיון למשל שיאכיל את הבובה, ישכיב אותה לישון, להכין ארוחה וכדומה.

חשוב להקפיד לקרוא סיפורים קצרים. אל תנסו לקרוא סיפורים ארוכים מאחר שעדיין אין בגיל הזה סבלנות לשמוע סיפור ארוך ומורכב. לקראת גיל שלוש תוכלו לשמוע את הילד מספר לכם את הסיפור במילותיו.

בגיל זה עצמאות הילד גדלה והוא ירצה לרכב על בימבה או ללכת עם עגלה ביד.

גיל שנתיים עד שלוש

בגיל זה המשחק הדמיוני תופס מקום רב, משחקים שנעשים על ידי חיקוי ההורים, לנסוע לעבודה, לבשל, להשכיב את הבובות לישון וכדומה.

בגיל זה ניתן לשחק משחקי קופסה כגון חיות וביתן, לוטו תמונות , משחק הזיכרון קטן וכדומה.   כמו כן לימוד שירים שונים שהילדים יכולים לדקלם איתכם. לשלב ספרים הכוללים מספרים ועוד.

קופון ךחופשה בברלין מבצעים

חופשה בברלין

ברלין הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף על תיירים, והמקום המועדף על הישראלים לטיולי שופינג, חיי לילה, מסיבות, מוזיאונים ועוד. ברלין היא אחת הערים היפות, המגוונות

קרא עוד »
טיול משפחות לפארק דיסנילנד

חופשת חגים באמסטרדם

העיר הכי כיפית באירופה   אוי אמסטרדם… העיר הכי כיפית באירופה שיש בה הכול. שייט בתעלות, שופינג בפריימרק, שוק אלברט קאופ הססגוני, טיול אופניים בוונדל

קרא עוד »
דילים ללונדון

דילים ללונדון

לונדון בחגים   חופשה בלונדון – שופינג, מחזות זמר מרהיבים, אתרים מפורסמים, מגוון אטרקציות, חנויות אופנה ואווירה יוצאת דופן בניחוחות הפיש אנד צ’יפס. החבילה כוללת:

קרא עוד »

טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה של לילך קפלן תל אביב

*שדירת המבצעים*קופונים, מבצעים והנחות*שדירת המבצעים*   טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה לילך קפלן       מי שנחשבת למומחית בתחום האנטי-אייגי’נג והקוסמטיקה, לילך קפלן, בעלת היחידה לדרמו-קוסמטיקה,

קרא עוד »
דילוג לתוכן