יומני החנונית 15 עטיפה קדמית

יומני החנונית 15 הגיע לחנויות

סיפורים מהחיים על חופשה מפריז, לא כל כך נוצצת רייצ'ל רנה ראסל מוציאה לאור ספר נוסף בסדרת רבי המכר הבינלאומיים "יומני החנונית". גם הפעם גיבורת

קרא עוד »
פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

הקרנות על פופים, סרטים מדובבים במסגרת מחווה להייאו מיאזאקי, סדנת מיניאטורות, קורסי פסח – פסקולים בקולנוע וסדנה מעשית לוידאוקליפים ומגוון סרטים לקטנים וגדולים 17 –

קרא עוד »
חגיגת פסח בכנרת

חגיגת פסח בכנרת

סדנאות מלאכות קדומות, סיורים, הצגות, סדנאות, טיולים ושלל הפתעות נוספות: חגיגת פסח בבית יגאל אלון בגינוסר על שפת הכנרת – חינם בכניסה חופשית באדיבות בנק

קרא עוד »
פארק תמנע_צילום יואב פלמה_640x426

פסח בערבה הדרומית

פסח בערבה הדרומית: מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג במשך חודש שלם אפריל 2024 הערבה הדרומית המאופיינת בחקלאות מדברית ומתפארת ב-10 קיבוצים, מציעה שפע של

קרא עוד »

הריון בגיל מבוגר

הריון בגיל מבוגר הסיכונים

בשנים האחרונות, ואף בעשורים האחרונים, כתוצאה מהקדמה שחלה בעולמנו ובתוכה גם בישראל, נשים רבות רוצות (ובצדק) לממש את עצמן – ללמוד, לפתח קריירה, לראות עולם, וכך דוחות את האמהות לגיל מאוחר יותר.

כיום המדע מאפשר לנשים לדחות את ההריון, אולם הביולוגיה עדיין לא נתנה את אישורה לשינויים התרבותיים בחברה שלנו. בימינו בנות מקבלות את הווסת בגיל צעיר יותר, כבר בגיל 11-12 ולעתים אף קודם. אישה מגיעה לשיא הפריון סביב גיל 25 – ומשם הוא נמצא במסלול ירידה בטוח. בשנות הפוריות הסיכוי להיכנס להריון עומד על כ-25% בחודש, בין גיל 25 ל-35 הוא יורד לכ-15% ולאחר גיל 40 יורד הסיכוי לכ-5% בלבד, בד בבד עם העלייה בסיכון להפלה – שמגיע עד לכ-50%.

הריון ספונטני

זה נכון שישנן נשים פוריות במיוחד שעשויות "להיקלט" ולהיכנס להריון ספונטני, טבעי ובריא לקראת או לאחר גיל 40, אבל יש לקחת בחשבון שכניסה להריון עלולה להיות יותר מורכבת בגילאים אלו ובמקרים מסוימים גם יהיה צורך לפנות אל טיפולי פוריות ואולי אף בתהליכים משמעותיים יותר כמו תרומת ביצית ופונדקאות.

לאמהות בגיל מאוחר יש אספקטים חיוביים מאוד – אישה שחיכתה לגיל בוגר כדי להביא ילד לעולם, מגיעה למעמד הזה כשהיא לרוב מוכנה כבר לאמהות. היא אולי כבר רכשה השכלה ומקצוע, כבר הגשימה חלומות על טיולים מעניינים או תחביבים מיוחדים ובסך הכל מגיעה להורות כשהיא בעלת ראייה רחבה, פרספקטיבה ולעתים יותר סבלנות.


הריון בגיל 40

אישה שמחכה להבאת ילדים לגיל מבוגר יותר עשויה להיות שלמה יותר עם עצמה, מרוצה יותר מהישגיה וגם מבוססת יותר מבחינה כלכלית.

לאישה בריאה, גם באזור גיל ה-40, יש סיכוי להיכנס להריון תקין וללדת תינוק ללא סיבוכים. טרם הכניסה להריון רצוי לעבור בדיקות גנטיות לפי ההמלצות (על פי המוצא והגיל). במהלך ההריון רצוי להיות במעקב קבוע של רופא/ת נשים ולבצע בדיקות הריון על פי שלבי ההריון.

יחד עם זאת, כאמור, הטבע נתן לנו חלון הזדמנויות תחום בשנים (כן, השנים שהיום אנו מגדירות כיפות בחיינו, שבהן אנחנו רוצות ליהנות ולפתח את עצמנו). בהריון בגיל מבוגר אנו לוקחות על עצמנו לא מעט סיכונים, כגון: סוכרת הריון, רעלת הריון, יתר לחץ דם, ניתוח קיסרי ולידת פג, מצבים ששכיחותם עולה בהריונות בגילאים מבוגרים.

כך, אישה שרוצה להיכנס להריון לקראת גיל 40 או אחריו, צריכה לקחת בחשבון כי:

  1. ההריון עלול להכביד. היא כבר לא גמישה וזריזה כבעבר והיא עלולה למצוא עצמה עייפה במהלך היום.
  2. ההריון עלול להיות מוגדר כהריון בסיכון גבוה והיא עלולה למצוא עצמה בשמירת הריון. שמירת הריון עלולה לצמצם את יכולתה להיות פעילה ויש לכך השלכות מקצועיות ובמיוחד אם יש כבר ילדים בבית.

.


  1. הריון בגיל מבוגר עלול ליצור השלכות רפואיות כמו סוכרת הריון. סוכרת הריון מגדילה את הסיכוי לחלות בסוכרת בגילאים מבוגרים יותר.
  2. להריון בגיל מבוגר יש סיכוי גבוה יותר להסתיים בהפלה ועל כן יש להיות במעקב רפואי צמוד לכל אורך ההריון.
  3. בהריון בגיל מאוחר יש סכנה גבוהה יותר לעובר עם מום ועל כן חשוב לבצע את הבדיקות הגנטיות בטרם הכניסה להריון ולבצע בדיקות הריון.
  4. במידה שמדובר בהריון שנקלט לאחר טיפולי פוריות, שכיח שההריון יכלול יותר מעובר אחד ורופאים רבים ממליצים על ביצוע דילול עוברים והמשך הריון עם עובר אחד בלבד על מנת לספק ביטחון מירבי לאם ולתינוק.

 

הריון בגיל מבוגר יכול לנבוע מגורמים שונים – רצון להתפתחות אישית של האישה, ציפייה לבן/בת זוג מתאימים, זוגיות שנייה (או יותר) או אפילו רצון להביא "בן זקונים". לא משנה מה תהיה הסיבה, אם נכנסת להריון בגיל מאוחר נסי לנוח, ליהנות מתקופת ההריון, לעקוב אחר המלצות הרופא, לאכול בריא, לעשות ספורט וליהנות מהחופש שעוד נשאר לך עד ללידה.

קופון ךחופשה בברלין מבצעים

חופשה בברלין

ברלין הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף על תיירים, והמקום המועדף על הישראלים לטיולי שופינג, חיי לילה, מסיבות, מוזיאונים ועוד. ברלין היא אחת הערים היפות, המגוונות

קרא עוד »
טיול משפחות לפארק דיסנילנד

חופשת חגים באמסטרדם

העיר הכי כיפית באירופה   אוי אמסטרדם… העיר הכי כיפית באירופה שיש בה הכול. שייט בתעלות, שופינג בפריימרק, שוק אלברט קאופ הססגוני, טיול אופניים בוונדל

קרא עוד »
דילים ללונדון

דילים ללונדון

לונדון בחגים   חופשה בלונדון – שופינג, מחזות זמר מרהיבים, אתרים מפורסמים, מגוון אטרקציות, חנויות אופנה ואווירה יוצאת דופן בניחוחות הפיש אנד צ’יפס. החבילה כוללת:

קרא עוד »

טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה של לילך קפלן תל אביב

*שדירת המבצעים*קופונים, מבצעים והנחות*שדירת המבצעים*   טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה לילך קפלן       מי שנחשבת למומחית בתחום האנטי-אייגי’נג והקוסמטיקה, לילך קפלן, בעלת היחידה לדרמו-קוסמטיקה,

קרא עוד »
דילוג לתוכן