פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

הקרנות על פופים, סרטים מדובבים במסגרת מחווה להייאו מיאזאקי, סדנת מיניאטורות, קורסי פסח – פסקולים בקולנוע וסדנה מעשית לוידאוקליפים ומגוון סרטים לקטנים וגדולים 17 –

קרא עוד »
חגיגת פסח בכנרת

חגיגת פסח בכנרת

סדנאות מלאכות קדומות, סיורים, הצגות, סדנאות, טיולים ושלל הפתעות נוספות: חגיגת פסח בבית יגאל אלון בגינוסר על שפת הכנרת – חינם בכניסה חופשית באדיבות בנק

קרא עוד »
פארק תמנע_צילום יואב פלמה_640x426

פסח בערבה הדרומית

פסח בערבה הדרומית: מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג במשך חודש שלם אפריל 2024 הערבה הדרומית המאופיינת בחקלאות מדברית ומתפארת ב-10 קיבוצים, מציעה שפע של

קרא עוד »
חוות הרוח בגלבוע - צילום שי מועלם_640x357

עמק המעיינות בפסח

עמק המעיינות נמצא בעונה הזו בשיא פריחתו. השנה, אחרי גשמי ברכה מרובים, הירוק אפילו ירוק יותר.. מבחר הצעות לפעילות פסח – ברחבי העמק חוות הרוח

קרא עוד »

הקלה על מיגרנה באמצעות תזונה

התקפי מיגרנה

 
האם שינוי באורח החיים ובתזונה יכול לסייע במניעת התקפים מיגרנה? הדיאטניות הקליניות של רשת סטודיו סי גיבשו רשימת מזונות שכדאי לשלב בתפריט, וטיפים מעשיים להקלת הכאב

 

צילום: sweetlouise

רובנו סבלנו לפחות פעם אחת בחיינו מכאב ראש. בני מזל "יחטפו" כאב ראש לעתים רחוקות בלבד. אבל יש הסובלים ממיגרנות – התקפים חוזרים במשך כל חייהם.

כ-10 אחוזים מבני 65-18 סובלים ממיגרנות. על פי הגדרת ארגון הבריאות העולמי, מיגרנה היא "הפרעת כאב ראש ראשונית שמופיעה לרוב בגיל ההתבגרות, ומשפיעה בעיקר בגילים 35 עד 45". על פי הארגון, נשים סובלות ממיגרנה פי שניים יותר מגברים. הסיבה לכך היא השפעות הורמונליות.

מיגרנה נגרמת על ידי פעולת מכניזם עמוק במוח, הגורם לשחרור של חומרים דלקתיים, המייצרים כאבים סביב העצבים וכלי הדם בראש.

הסימפטומים של התקף מיגרנה יכולים להיות כאב בצד אחד של הראש, תחושה של "פעימות" בתוך הראש, בחילות, חולשה ועוד.

ההתקפים יכולים להיות קלים עד חמורים. בקרב הסובלים ממיגרנות עם אאורה (הילה) עשויים להופיע גם שינויים תחושתיים וויזואליים – למשל, רגישות לאור.

מה גורם למיגרנות?

אין תשובה חד משמעית. הדעה הרווחת בקרב מומחים בתחום היא כי גורמים גנטיים וסביבתיים הם שמעוררים את התקפי הכאב. החדשות הטובות הן שאפשר להפחית את תדירות ההתקפים ואף למנוע חלק מהם בעזרת שינויים באורח החיים. שינויים אלה עשויים להיטיב גם עם הסובלים מכאבי ראש שאינם מיגרנה ואשר נובעים מסיבות שונות כמו אי שתייה מספקת של נוזלים, מתח, כאב שרירים ועוד.

איך להפחית התקפי מיגרנה

הרבו בשתיית מים

אי שתייה מספקת של נוזלים עשויה לעורר התקף של מיגרנה. לעתים, כשאתם מתחילים רק להרגיש את כאב הראש מגיע, שתו מיד שתי כוסות מים, ויש סיכוי טוב שכאב הראש לא יתפתח ויחמיר.

קשה לכם לשתות מים? שתו תה קר (עדיף ללא סוכר) או מים עם פלחי לימון / תפוז או עלי נענע.

הגבילו את צריכת הקפאין

הקפאין נמצא, בין השאר, בקפה, בתה, בשוקולד, במשקאות אנרגיה ובמשקאות מוגזים מסוימים. על פי הידוע, קפאין עשוי לעורר התקפי מיגרנה ולכן כדאי להמעיט בצריכתו.

שתו אלכוהול במידה

כולם מכירים את תופעת ההנגאובר – כאב ראש קשה שקמים איתו לאחר לילה של שתיית אלכוהול מופרזת. אלא שבמקרה זה אין מדובר במיגרנה. בקרב אנשים שסובלים ממיגרנה – אלכוהול, במיוחד יין אדום, עשוי להוות טריגר להתקף. זאת בגלל מרכיבים דוגמת היסטמין וטיראמין המצויים במשקאות האלכוהוליים.

אל תדלגו על ארוחות

אחד מהגורמים שמעוררים מיגרנות הוא הימנעות מאכילה לאורך שעות, שגורמת להפרשת הורמונים המופרשים בעת סטרס ובעקבות זאת מעוררת מיגרנה.

הגבילו את צריכת השוקולד

חולים רבים במיגרנות מספרים על קשר בין אכילת שוקולד להופעת התקף.

 

הפחיתו בגבינות שמנות ונקניקים מעובדים

מזונות אלו מכילים ניטריטים שחלקם עלולים לעורר מיגרנה בקרב הסובלים ממנה.

 

סובלים ממיגרנה? אלו המזונות שכדאי לשלב בתפריט

דגים עשירים בשומן בריא כמו סלמון. דגים אלו מכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3, המסייעות להילחם בתהליכים דלקתיים בגוף.

אגוזים כמו אגוזי מלך ושקדים. אגוזים אלו עשירים במגנזיום שעוזר להגביר את זרימת הדם בגוף ולהפחית את כאב המיגרנה.

ג'ינג'ר. מקל על מיגרנה הודות ליכולת שלו לחסום חומרים דלקתיים.

ירקות עליים ירוקים. עשירים במגנזיום שמחסור בו נקשר לא אחת להופעת התקפי מיגרנה.

קטניות. עשירות באסטרוגן צמחי שיכול להקטין את השפעות האסטרוגן המיוצר בגוף. הסיבים בקטניות עשויים לעזור נגד המיגרנות על ידי הסרת עודפי האסטרוגן בגוף.

 

מה עם פעילות גופנית?

יש הטוענים כי פעילות אירובית, במשך 40 דקות לפחות, שלוש פעמים בשבוע, יכולה לסייע בהפחתת התקפי המיגרנה. מנגד, יש אנשים הסובלים ממיגרנות שחווים התקף דווקא בעת הפעילות. סובלים ממיגרנות ולא בטוחים איזה סוג אימון מומלץ לכם? התייעצו עם איש מקצוע מתאים.

בשורה התחתונה: כדאי, רצוי ומומלץ לנהל יומן המתעד את תדירות ההתקפים, חומרתם והאופן שבו טופל הכאב – בין אם באמצעות תרופה, מנוחה, מזון מסוים וכדומה.

התבוננות ביומן עשויה לסייע לכם לאתר את הטריגרים להתקפים ולפעול בהתאם כדי לצמצם אותם. למשל, אם תגלו שרוב ההתקפים הופיעו לאחר לילות שבהם ישנתם מעט מדי – תדעו כי יש לשנות את הרגלי השינה כדי לראות שיפור. הבחנתם כי בכל פעם שאתם מדלגים על ארוחת הבוקר אתם חווים התקף מיגרנה בצהריים? שנו את זמני הארוחות כך שלא ייווצר מצב שבו תצומו שעות ארוכות.

קופון ךחופשה בברלין מבצעים

חופשה בברלין

ברלין הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף על תיירים, והמקום המועדף על הישראלים לטיולי שופינג, חיי לילה, מסיבות, מוזיאונים ועוד. ברלין היא אחת הערים היפות, המגוונות

קרא עוד »
טיול משפחות לפארק דיסנילנד

חופשת חגים באמסטרדם

העיר הכי כיפית באירופה   אוי אמסטרדם… העיר הכי כיפית באירופה שיש בה הכול. שייט בתעלות, שופינג בפריימרק, שוק אלברט קאופ הססגוני, טיול אופניים בוונדל

קרא עוד »
דילים ללונדון

דילים ללונדון

לונדון בחגים   חופשה בלונדון – שופינג, מחזות זמר מרהיבים, אתרים מפורסמים, מגוון אטרקציות, חנויות אופנה ואווירה יוצאת דופן בניחוחות הפיש אנד צ’יפס. החבילה כוללת:

קרא עוד »

טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה של לילך קפלן תל אביב

*שדירת המבצעים*קופונים, מבצעים והנחות*שדירת המבצעים*   טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה לילך קפלן       מי שנחשבת למומחית בתחום האנטי-אייגי’נג והקוסמטיקה, לילך קפלן, בעלת היחידה לדרמו-קוסמטיקה,

קרא עוד »
דילוג לתוכן