יומני החנונית 15 עטיפה קדמית

יומני החנונית 15 הגיע לחנויות

סיפורים מהחיים על חופשה מפריז, לא כל כך נוצצת רייצ'ל רנה ראסל מוציאה לאור ספר נוסף בסדרת רבי המכר הבינלאומיים "יומני החנונית". גם הפעם גיבורת

קרא עוד »
פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

הקרנות על פופים, סרטים מדובבים במסגרת מחווה להייאו מיאזאקי, סדנת מיניאטורות, קורסי פסח – פסקולים בקולנוע וסדנה מעשית לוידאוקליפים ומגוון סרטים לקטנים וגדולים 17 –

קרא עוד »
חגיגת פסח בכנרת

חגיגת פסח בכנרת

סדנאות מלאכות קדומות, סיורים, הצגות, סדנאות, טיולים ושלל הפתעות נוספות: חגיגת פסח בבית יגאל אלון בגינוסר על שפת הכנרת – חינם בכניסה חופשית באדיבות בנק

קרא עוד »
פארק תמנע_צילום יואב פלמה_640x426

פסח בערבה הדרומית

פסח בערבה הדרומית: מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג במשך חודש שלם אפריל 2024 הערבה הדרומית המאופיינת בחקלאות מדברית ומתפארת ב-10 קיבוצים, מציעה שפע של

קרא עוד »

אפרת בר לב טיפלה בעצמה בתסמונת שלה ופתחה מכללה להכשרת מטפלים

אפרת בר לב נטורופתית ובעלת קמפוס למטפלים ברפואה משלימה צילום פוינט אוף יו 3

אפרת בר לב היא היום נטורופתית מדעית ומייסדת מרכז השתלמויות למטפלים ברפואה משלימה. 10 שנים אחורה בזמן, אפרת היא אמא צעירה, עובדת הייטק, מחזיקה במשרה מוצלחת, אך תובענית, וכמו רוב האמהות הצעירות, היא רוצה להצליח בכל החזיתות: גם להצליח בקריירה, גם להיות אמא – מחוייבת, להעניק טיפול מסור לילדיה,  לטפח אותם, להעשיר אותם בחוגים, וגם לטפח את הזוגיות, לטפח את הבית, וגם קצת….את עצמה.

 

צילום: פוינט אוף יו 

 

הלחץ היומיומי נתן את אותותיו על גופה. מערכת העיכול שלה יצאה מאיזון, והגיבה לסטרס שאפרת חיה בצלו. היא החלה לסבול מהתכווצויות בבטן, נפיחות, כאבים – כל אוכל שאכלה, בריא ככל שיהיה, גרם לה לכאבים, אי-שקט ובחילות, מה שהוביל כמובן לתסכול מאוד גדול. לאחר סדרה של בדיקות היא קיבלה אבחנה: היא סובלת מתסמונת מעי-רגיז.

 

 אפרת החליטה לקחת אחריות על החיים שלה. היא לא הסכימה לקבל את האבחנה הזו כגזירת גורל, והחליטה לצאת ולחפש פתרון – ולא משנה כמה זמן ייקח לה לגלות אותו. זה המסע שלה. 

 

מצויידת בנחישות ובהחלטה להתמיד בדרכה עד שתמצא פתרון, היא יצאה לדרך: היא עשתה כמה בחירות שייטיבו עמה: היא עזבה את עבודתה כאשת מחשבים, למרות שנחלה הצלחה בעבודתה, והלכה ללמוד את תחום הבריאות כדי לעזור לעצמה. היא החלה לבצע שינויים בתזונה שלה ובאורח החיים, ובעיקר – המשיכה לחקור את הנושא בכל רגע פנוי – תוך כדי המתנה בחוגים של הילדים היא קראה, סיכמה וחיפשה מידע ותגליות חדשות.

 

 "כל אוכל שאכלתי, גרם לתחושה קשה", היא מספרת. "הבנתי שהגוף שלי לא מתפקד בצורה טובה. אנחנו אמורים לאכול ולהרגיש טוב, לא להרגיש רע מכל מאכל. הבנתי שצריך בירור של הנושא, ולגלות מה ניתן לעשות".

 

"תסמונת היא לא מחלה. תסמונת היא אוסף של תופעות שצריך ללמוד לחיות איתן. העניין הוא שתסמונות פוגמות באיכות החיים. התחלתי לחשוב איך אוכל לשפר את איכות חיי. לרופאה לא היה פתרון בשבילי. קיבלתי פתרונות "ליד", כמו: אם יש התקף אז יש תרופה להפחתתת ההתכווצויות. קיבלתי אפילו ציפרלקס למניעת חרדה ודיכאון. הרופאה אמרה שהתופעות יוצרות סטרס בגוף אז צריך טיפול תרופתי. מעבר לזה, לא יודעים מה הגורם העיקרי". 

 

"אמרתי לעצמי – אני פותרת באגים במחשב, אצליח לפתור גם את הבאג הזה, שבגוף שלי. היה לי דחף עז לפתור את הבעיה, ואם אין מי שיפתור לי אותה – אני אפתור אותה. בדיוק כמו שאני מחפשת פתרונות במחשב, אחפש פתרון בגוף שלי". 

 

"התחלתי לחקור את נושא הרפואה המשלימה. ההורים שלי האמינו ברפואה של צמחים, אז הכרתי  צמחים להרגעת הבטן והתחלתי לשתות חליטות. שתיתי חליטות של שומר, אניס וקמומיל כמו שנותנים לתינוקות כשיש להם גזים. החליטות שימשו יותר לתמיכה, ואני חיפשתי לדעת מה השתבש פתאום, איך המערכת התקלקלה בגיל 30". 

 

"אין לי ספק שאצלי הגורם היה סטרס – אבל יש סיבות נוספות שבעטיין מתפרץ מעי רגיז. החלטתי ללמוד אנטומיה ופיזיולוגיה. הבנתי איך עובדת מערכת המעי, איך עובדת המכונה שלנו – הגוף. לא רציתי להמשיך להיות עצבנית ולחוצה כל הזמן".

 

"התחלתי ללמוד נטורופתיה. למדתי על האפקט הנפשי והפיזי של צמחי המרפא, ורקחתי פורמולות. נפיחות בבטן נוצרת עקב חוסר איזון של מערכת העיכול ויכולה לנבוע מהרבה סיבות כמו מרגישות למזון, סטרס, עצירות".

 

"האדם הסביר לא יודע לזהות את הגורמים. אגב, הרפואה המשלימה אינה מחליפה את הרפואה הקונבנציונלית שאני מאמינה בה. אדם יכול לסבול ממעי רגיז עקב קוליטיס. רצוי מאוד לגשת קודם כל לרפואה הקונבנציונלית. אחר כך ניתן להסתייע גם ברפואה המשלימה לניהול אורח חיים בריא יותר, כי ברפואה הקונבנציונלית אין זמן, ולרוב הפתרון הוא תרופתי. ברפואה המשלימה זה שונה. כשמגיע אלי אדם שסובל ממשהו בחייו, אני יושבת איתו ומתשאלת אותו. אנחנו סוקרים יחד את אורח חיים, את התזונה שלו, את מצבו הבריאותי. אני מבקשת ממנו לבצע בדיקות דם, וכן עורכת לו בדיקות מעולם הרפואה המשלימה".

 

"אני לא מחליפה רופא. לפי האסכולה של הרפואה המשלימה, היא כאן כדי להביא את מנגנוני הגוף לתקן את עצמם, לשקם אותו ולהביא אותו למצב שהוא מאזן את עצמו". 

 

לאחר שלמדה נטורפתיה וטיפלה בעצמה, פתחה אפרת בר לב קמפוס וכיום היא מכשירה מטפלים בתחום הרפואה המשלימה. לאתר של אפרת בר לב 

קופון ךחופשה בברלין מבצעים

חופשה בברלין

ברלין הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף על תיירים, והמקום המועדף על הישראלים לטיולי שופינג, חיי לילה, מסיבות, מוזיאונים ועוד. ברלין היא אחת הערים היפות, המגוונות

קרא עוד »
טיול משפחות לפארק דיסנילנד

חופשת חגים באמסטרדם

העיר הכי כיפית באירופה   אוי אמסטרדם… העיר הכי כיפית באירופה שיש בה הכול. שייט בתעלות, שופינג בפריימרק, שוק אלברט קאופ הססגוני, טיול אופניים בוונדל

קרא עוד »
דילים ללונדון

דילים ללונדון

לונדון בחגים   חופשה בלונדון – שופינג, מחזות זמר מרהיבים, אתרים מפורסמים, מגוון אטרקציות, חנויות אופנה ואווירה יוצאת דופן בניחוחות הפיש אנד צ’יפס. החבילה כוללת:

קרא עוד »

טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה של לילך קפלן תל אביב

*שדירת המבצעים*קופונים, מבצעים והנחות*שדירת המבצעים*   טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה לילך קפלן       מי שנחשבת למומחית בתחום האנטי-אייגי’נג והקוסמטיקה, לילך קפלן, בעלת היחידה לדרמו-קוסמטיקה,

קרא עוד »
דילוג לתוכן