יומני החנונית 15 עטיפה קדמית

יומני החנונית 15 הגיע לחנויות

סיפורים מהחיים על חופשה מפריז, לא כל כך נוצצת רייצ'ל רנה ראסל מוציאה לאור ספר נוסף בסדרת רבי המכר הבינלאומיים "יומני החנונית". גם הפעם גיבורת

קרא עוד »
פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

הקרנות על פופים, סרטים מדובבים במסגרת מחווה להייאו מיאזאקי, סדנת מיניאטורות, קורסי פסח – פסקולים בקולנוע וסדנה מעשית לוידאוקליפים ומגוון סרטים לקטנים וגדולים 17 –

קרא עוד »
חגיגת פסח בכנרת

חגיגת פסח בכנרת

סדנאות מלאכות קדומות, סיורים, הצגות, סדנאות, טיולים ושלל הפתעות נוספות: חגיגת פסח בבית יגאל אלון בגינוסר על שפת הכנרת – חינם בכניסה חופשית באדיבות בנק

קרא עוד »
פארק תמנע_צילום יואב פלמה_640x426

פסח בערבה הדרומית

פסח בערבה הדרומית: מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג במשך חודש שלם אפריל 2024 הערבה הדרומית המאופיינת בחקלאות מדברית ומתפארת ב-10 קיבוצים, מציעה שפע של

קרא עוד »

עתירת בית הספר הדמוקרטי נגד עיריית הוד השרון: הצדדים לא הסכימו למתווה הפשרה

בית הספר הדמוקרטי בהוד השרון

(עדכון) היום (יום ראשון 18/6/2017) התקיים דיון בבית המשפט המרכזי בלוד בנושא העתירה של בית הספר הדמוקרטי כנגד עיריית הוד השרון.

לאחר שהשופטת שמעה את טענות שני הצדדים, הסתיים הדיון ללא הסכמה משותפת למתווה הפשרה שהציעה השופטת. אי לכך, השופטת תכתוב פסק דין ותעבירו לצדדים. נכון לעכשיו לא ידוע מתי צפוי פרסום פסק הדין.

בחודשים האחרונים ניסה ועד בית הספר להגיע לקיום שיחות עם ראש עיריית הוד השרון חי אדיב ועם גורמי חינוך בעיריה, אולם לא הושגו תוצאות בדרך זו. עקב כך, ולאחר שהבינו שכל הדלתות להידברות חתומות בפניהם, פנה ועד בית הספר בשם הורי התלמידים, לערכאה משפטית ולמחאה שכללה הפגנה, שמבחינתם היתה הפגנת אין ברירה.

על מה נאבקים הורי התלמידים בבית הספר הדמוקרטי?

 

1. תקנים

העיריה קיצצה תקנים, הפחיתה את מספר הכיתות ומספר התלמידים, כאשר בעקבות כך קוצץ התקן לסגנית מנהל ולבעלי תפקידים נוספים. קיצוץ זה פוגע ביכולת של בית הספר לבנות מערכת שעות רחבה, שמטרתה לאפשר לתלמידים בחירת שעות מגוונת ובניית מערכת לימודים אישית, כפי שמקובל בזרם החינוך הדמוקרטי.

יש לציין כי קיצוץ התקנים על ידי העירייה בא בעקבות האיסור שהטילה העירייה על בית הספר לרשום אליו תושבי חוץ, חלקם אחים ממשיכים, מסורת הקיימת במוסד מאז הקמתו לפני 17 שנה. האיסור נקבע על אף שההרשמה לתושבי הוד השרון נגמרה וכי תושבי החוץ אינם כרוכים בעלויות כספיות לעיריה. כלומר, העיריה מנעה מבית הספר למלא את המקומות הפנויים בכיתות מחד גיסא, ובשל אותן כיתות לא מלאות, קיצצה בתקני בית הספר מאידך גיסא.

 

2. הפיכת הגן לגן חובה בלבד

ביטול שנתון טרום החובה בגן פוגע בעיקרון הדו גילאי של בית הספר בפרט ובזרם החינוך הדמוקרטי בכלל, לפיו כל שכבה, מטרום ועד כיתה ט', הינה דו גילאית.

בנוסף, העיריה הודיעה על הפיכתו של הגן לגן חובה בלבד רק בערב חג הפסח, דבר שלא השאיר להורים זמן מספיק או יכולת למצוא פתרונות חינוכיים הולמים לילדיהם.

 

3. תיכון

העיריה אינה מאפשרת למוסד לצמוח לתיכון למרות שישנם תלמידי כיתות ט' רבים המעוניינים להמשיך במסגרת זרם החינוך הדמוקרטי גם בעל יסודי.

דרישה שכזו קיימת גם מצד תלמידים שלמדו במערכת החינוך הרגילה ומעוניינים לעבור ללמוד בתיכון השייך לזרם החינוך הדמוקרטי.

 

4. מבנה הולם לבית הספר

העמותה נאבקת כבר שנים להקצאת מבנה חדש למוסד, בעוד שהעיריה אינה דואגת אף לשפץ את המבנה הקיים, בטענה שבקרוב יימצא מבנה.

 

5. הפיכת הצהרון לצהרון עיריה שאינו ברוח ערכי בית הספר

מעבר לצהרון עיריה יקטע את הרצף הפדגוגי של יום הלימודים, המאפשר להורים גמישות מירבית והתאמה לצרכי התלמידים. מאחר שהצהרון הינו קטן ולא רווחי עבור העיריה, רואים בו ההורים צעד של התנכלות.

בית הספר הדמוקרטי, בית ספר דמוקרטי, בית הספר הדמוקרטי בהוד השרון, בית הספר הדמוקרטי בהוד השרון,
מכתב פתוח לראש העיר לא הוביל לתוצאות. מתוך עמוד הפייסבוק של המאבק

במסגרת הנסיונות לפתירת הסוגיות שהם מעלים, פנה ועד ההורים לראש העיר במכתב פתוח: "בוא נראה להם, לדור הצעיר, שאנחנו יכולים לפתור את זה בעצמנו. בוא נשב ונדבר, נשב ונדבר עד שיעלה עשן לבן. זה יהיה השיעור הכי טוב שנוכל להעניק להם וזה העתיד הכי טוב שנוכל להבטיח להם – אתה יכול לעשות את זה. בוא נעשה את זה ביחד". אולם כאמור, הפניות לא בשלו להסכמים והיום יתקיים דיון בבית המשפט בלוד בנוגע לעתירה שהגישו הורי התלמידים.

 

קופון ךחופשה בברלין מבצעים

חופשה בברלין

ברלין הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף על תיירים, והמקום המועדף על הישראלים לטיולי שופינג, חיי לילה, מסיבות, מוזיאונים ועוד. ברלין היא אחת הערים היפות, המגוונות

קרא עוד »
טיול משפחות לפארק דיסנילנד

חופשת חגים באמסטרדם

העיר הכי כיפית באירופה   אוי אמסטרדם… העיר הכי כיפית באירופה שיש בה הכול. שייט בתעלות, שופינג בפריימרק, שוק אלברט קאופ הססגוני, טיול אופניים בוונדל

קרא עוד »
דילים ללונדון

דילים ללונדון

לונדון בחגים   חופשה בלונדון – שופינג, מחזות זמר מרהיבים, אתרים מפורסמים, מגוון אטרקציות, חנויות אופנה ואווירה יוצאת דופן בניחוחות הפיש אנד צ’יפס. החבילה כוללת:

קרא עוד »

טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה של לילך קפלן תל אביב

*שדירת המבצעים*קופונים, מבצעים והנחות*שדירת המבצעים*   טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה לילך קפלן       מי שנחשבת למומחית בתחום האנטי-אייגי’נג והקוסמטיקה, לילך קפלן, בעלת היחידה לדרמו-קוסמטיקה,

קרא עוד »
דילוג לתוכן