יומני החנונית 15 עטיפה קדמית

יומני החנונית 15 הגיע לחנויות

סיפורים מהחיים על חופשה מפריז, לא כל כך נוצצת רייצ'ל רנה ראסל מוציאה לאור ספר נוסף בסדרת רבי המכר הבינלאומיים "יומני החנונית". גם הפעם גיבורת

קרא עוד »
פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

הקרנות על פופים, סרטים מדובבים במסגרת מחווה להייאו מיאזאקי, סדנת מיניאטורות, קורסי פסח – פסקולים בקולנוע וסדנה מעשית לוידאוקליפים ומגוון סרטים לקטנים וגדולים 17 –

קרא עוד »
חגיגת פסח בכנרת

חגיגת פסח בכנרת

סדנאות מלאכות קדומות, סיורים, הצגות, סדנאות, טיולים ושלל הפתעות נוספות: חגיגת פסח בבית יגאל אלון בגינוסר על שפת הכנרת – חינם בכניסה חופשית באדיבות בנק

קרא עוד »
פארק תמנע_צילום יואב פלמה_640x426

פסח בערבה הדרומית

פסח בערבה הדרומית: מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג במשך חודש שלם אפריל 2024 הערבה הדרומית המאופיינת בחקלאות מדברית ומתפארת ב-10 קיבוצים, מציעה שפע של

קרא עוד »

שבוע המודעות לשינה בטוחה: ארגון בטרם עם כללים לצמצום הסיכון למוות בעריסה

תינוק יישן שבוע המודעות למוות בעריסה

אין הורה שלא חושש מתופעת "מוות בעריסה". לרגל שבוע המודעות לשינה בטוחה, מומחי ארגון בטרם לבטיחות ילדים עם כל התשובות לשאלות ומה שצריך לדעת כדי למנוע את הסכנה

 

השבוע מציינים בעולם את שבוע המודעות לשינה בטוחה בקרב תינוקות, וזוהי הזדמנות מצוינת לרענן את ההנחיות שכל הורה חייב להכיר. כדי להבין למה זה כל כך חשוב, צריך להבין את המשמעות של המונח המפחיד "מוות בעריסה".

רובנו מתייחסים למונח "מוות בעריסה" כשם כולל לכל מקרי מוות פתאומי בשינה אצל תינוקות. מחקרים מצביעים על שכיחות של מוות פתאומי בשינה בעיקר אצל תינוקות מתחת לגיל שנה, כאשר הגורמים יכולים להיות רפואיים, לדוגמה התפתחות מהירה של זיהום קטלני, מחלות מטבוליות או מומים מולדים, או כתוצאה מתאונות כמו חנק בשינה, חימום יתר וכו'. במקרים בהם נשללו גורמים רפואיים או תאונות, הם נכנסים לקטגוריה כסינדרום לא מוסבר של "מוות בעריסה".

מחקרים רבים שנעשו בנושא הביאו את החוקרים לאתר מהם הסיבות השכיחות לתמותת תינוקות בשינה. על סמך תוצאות המחקרים, ארגון הבריאות הבינלאומי קבע הנחיות לסביבת שינה בטוחה יותר לתינוקות ולהתנהגות הסביבתית של ההורים, במטרה לצמצם באופן משמעותית את הסיכון לתמותה בשינה.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "בכל שנה בחורף אנו עדים לעלייה בתופעה הכואבת של מוות פתאומי בשינה אצל תינוקות. במקרים רבים התופעה נובעת בשל חימום יתר או חנק משמיכה וחפצים רכים בתוך מיטת התינוק. שבוע המודעות לשינה בטוחה מהווה הזדמנות חשובה להזכיר להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' – הקפדה על הנחיות הבטיחות יכולה למנוע את האסון הבא".

אז מה הם הכללים לשינה בטוחה?

 

שינה על הגב –  משכיבים את תינוקות לישון על הגב. מחקרים מאשרים כי שינה על הבטן מעלה את הסיכון לתמותה בשינה. הסיכון למוות בשינה גבוה פי 3 עד 5 לתינוקות הישנים על הבטן. המלצת המומחים היא לאפשר לתינוק להיות על הבטן בשעות הערות, אך בכל שינה להשכיבו על הגב.

 

הימנעות מחימום יתר  – תתפלאו אבל גם לטמפרטורת החדר יש משמעות כשמדובר בפעוטות. גם כשקר מאוד ורוצים לדאוג שלתינוק יהיה חם, חשוב לזכור שאצל פעוטות מנגנון ויסות הטמפרטורה בגוף עדיין אינו בשל, ולכן חימום יתר עלול לסכן את התינוק.

הטמפרטורה המומלצת בחדר הילדים היא 22-24 מעלות. חשוב לוודא שהתינוק לבוש בהתאם לטמפרטורה בחדר ולא חם לו מדי (אפשר לגעת בחזה כדי לבדוק אם חם לו).

 

מיטה ריקה –  מרחיקים חפצים שונים במיטת התינוק. בשונה ממה שנהוג לחשוב, עדיף להשאיר את מיטת התינוק ריקה לחלוטין. מוצרי טקסטיל שונים כמו שמיכה, בובות רכות ומגני ראש מסוכנים מאחר והם עלולים להיצמד לפנים של התינוק ולחסום את דרכי הנשימה. אחד הגורמים השכיחים למוות בשינה הוא חנק.

 

העדפת שימוש בשק שינה לתינוקות –  שק שינה לתינוקות מהווה תחליף בטוח יותר משמיכה מאחר והוא סגור מתחת לבית השחי ולא מאפשר לתינוק למשוך את השמיכה ולכסות בטעות את הפנים. חשוב להשתמש בשק שינה המתאים לגיל הילד ולבדוק את עובי שק השינה בהתאם לטמפרטורה בחדר. אם בכל זאת מעדיפים שמיכה, עדיף שמיכה קלה ומצמידים את שוליה מתחת למזרון עד מתחת לבית השחי של התינוק.

 

מיטה נפרדת –  משכיבים את התינוק לישון במיטה נפרדת ולא במיטת ההורים או יחד איתם. בשינה משותפת יש סכנה שהמצעים של ההורים או גופם יכסו את פני התינוק ויחסמו את דרכי הנשימה. ההמלצה היא להשכיב את התינוק לישון במיטה משלו, בסמוך למיטת ההורים. בנוסף יש לשים לב שהתינוק ישן על מזרון קשיח העומד בתקן.

 

מוצץ – בשימוש במוצץ יש להימנע מלחבר אליו שרשרת שעלולה להיכרך סביב הצוואר במהלך השינה. בדומה, חשוב להרחיק מהמיטה שרוכים של וילונות וחפצים ארוכים דומים.

 

דברים נוספים שחשוב להכיר:

מוניטור אינו מהווה תחליף לשמירה על הנחיות הבטיחות ואינו יכול למנוע מוות בשינה.

עישון על ידי הורים או מטפלים, נמצא כגורם שמעלה את הסיכון למוות בעריסה, גם כאשר העישון נעשה הרחק מסביבת הילד.

הנקה של התינוק נמצאה כמצמצמת את הסיכון למוות בעריסה.

קופון ךחופשה בברלין מבצעים

חופשה בברלין

ברלין הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף על תיירים, והמקום המועדף על הישראלים לטיולי שופינג, חיי לילה, מסיבות, מוזיאונים ועוד. ברלין היא אחת הערים היפות, המגוונות

קרא עוד »
טיול משפחות לפארק דיסנילנד

חופשת חגים באמסטרדם

העיר הכי כיפית באירופה   אוי אמסטרדם… העיר הכי כיפית באירופה שיש בה הכול. שייט בתעלות, שופינג בפריימרק, שוק אלברט קאופ הססגוני, טיול אופניים בוונדל

קרא עוד »
דילים ללונדון

דילים ללונדון

לונדון בחגים   חופשה בלונדון – שופינג, מחזות זמר מרהיבים, אתרים מפורסמים, מגוון אטרקציות, חנויות אופנה ואווירה יוצאת דופן בניחוחות הפיש אנד צ’יפס. החבילה כוללת:

קרא עוד »

טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה של לילך קפלן תל אביב

*שדירת המבצעים*קופונים, מבצעים והנחות*שדירת המבצעים*   טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה לילך קפלן       מי שנחשבת למומחית בתחום האנטי-אייגי’נג והקוסמטיקה, לילך קפלן, בעלת היחידה לדרמו-קוסמטיקה,

קרא עוד »
דילוג לתוכן