פארק תמנע_צילום יואב פלמה_640x426

פסח בערבה הדרומית

פסח בערבה הדרומית: מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג במשך חודש שלם אפריל 2024 הערבה הדרומית המאופיינת בחקלאות מדברית ומתפארת ב-10 קיבוצים, מציעה שפע של

קרא עוד »
חוות הרוח בגלבוע - צילום שי מועלם_640x357

עמק המעיינות בפסח

עמק המעיינות נמצא בעונה הזו בשיא פריחתו. השנה, אחרי גשמי ברכה מרובים, הירוק אפילו ירוק יותר.. מבחר הצעות לפעילות פסח – ברחבי העמק חוות הרוח

קרא עוד »

מהו ניכור הורי

זוגות רבים מתגרשים ובחלק מהמקרים ההורים בוחרים לערב את הילדים בתוך הגירושים. אחד מהתופעות הוא ניכור הורי. ההורה מוצא כי הילד או הילדים מסרבים לראות

קרא עוד »

נפרדים מסמי מיכאל

תנועת אומ"ץ נפרדת מסמי מיכאל: "קולו נדם, המילים מלאות החמלה והמחויבות לצדק יישארו לנצח" הסופר שכתב ופעל למען צדק חברתי קיבל לפני מספר שנים את

קרא עוד »

מדוע חשוב לעשות חימום לפני אימון גופני?

 

רבים מוותרים על חימום לפני אימון גופני או שיעור ריקוד ומדלגים ישר לפעילות הספורטיבית. לחימום חשיבות רבה כיוון שהוא מהווה מעבר בין מנוחה לפעילות בדרך הטובה והבריאות יותר, מונע פציעות וכן גורם לאימון להיות אפקטיבי יותר . רוני לוגסי, מנהלת רשת IMPACT, מורה ורקדנית, מציגה את כל מה שלא ידעתם על חימום לפני אימון כושר.

חימום מוצלח יהיה חימום הכולל חלק אקטיבי, מספר תרגילי מתיחה וכן תרגילים המתאימה להמשך האימון. החימום הוא עבודה אירובית בעצימות נמוכה ובדרגת קושי קלה. בדרך כלל אורך החימום לא יעלה על עשר דקות והוא יכול להכיל הליכה, ריצה קלה, אופני כושר וסטפר. חימום ממושך הוא חימום המתבצע מעל ל-10 דקות, והוא מביא לעלייה בשריפת שומנים מוגברת.



החימום מגביר את יעילות השרירים

מהות החימום היא להעלות את טמפרטורת הגוף המרכזית ולהעלות את מהירות הכיווץ וההרפיה של השרירים. בנוסף, החימום גורם לירידה בהתנגדות של השרירים, ובכך מאפשר לטווח התנועה באימון לגדול.

שינוי נוסף הוא הגברה של זרימת הדם בשרירים המאפשרת זרימה של כמויות גדולות יותר של חמצן אל השרירים ופיזור יעיל יותר של חומרי פסולת הנוצרים בהם. לאחר חימום נכון, היכולת של השרירים תהיה יעילה יותר, מהירה יותר ותקטין את האפשרות לפציעה.

חימום נכון יתבצע כאשר האינטנסיביות בחימום תעלה בצורה הדרגתית ונכונה. רמת העצימות לא תעלה לרמות גבוהות וכן, אין להמתין יותר מדקה בין סיום החימום לתחילת הפעילות אחרת הגוף מתקרר. מומלץ שהחימום יהיה מקיף ויעבור על כל המפרקים בגוף מבלי לפסוח על אף אחד. כמו כן, התרגילים צריכים להיות סימטרים ושווים בשני צדדי הגוף- הרי בריקוד או כל אימון אחר לא משתמשים בצד אחד. בצעו תרגילי מתיחות אשר יגדילו את טווח התנועה והקפידו לנשום נכון להשגת היעילות בקיבולת הריאות.




שלושה סוגי חימום

חימום פאסיבי –  מטרתו להעלות את טמפרטורת הגוף על ידי אמצעים חיצוניים כמו סאונה וכדומה.

חימום אקטיבי – מעלה את טמפרטורת הגוף באמצעות הפעלת קבוצות שרירים גדולות בעצימות קלה. נשתמש בסוג חימום זה בדרך כלל לפני אימון אירובי או ריקוד.

חימום ספציפי – תרגילים ספציפיים לסוג האימון

אז לפני שאתם מתחילים אימון, חשוב לא לוותר על החימום קודם.

 

 

קופון ךחופשה בברלין מבצעים

חופשה בברלין

ברלין הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף על תיירים, והמקום המועדף על הישראלים לטיולי שופינג, חיי לילה, מסיבות, מוזיאונים ועוד. ברלין היא אחת הערים היפות, המגוונות

קרא עוד »
טיול משפחות לפארק דיסנילנד

חופשת חגים באמסטרדם

העיר הכי כיפית באירופה   אוי אמסטרדם… העיר הכי כיפית באירופה שיש בה הכול. שייט בתעלות, שופינג בפריימרק, שוק אלברט קאופ הססגוני, טיול אופניים בוונדל

קרא עוד »
דילים ללונדון

דילים ללונדון

לונדון בחגים   חופשה בלונדון – שופינג, מחזות זמר מרהיבים, אתרים מפורסמים, מגוון אטרקציות, חנויות אופנה ואווירה יוצאת דופן בניחוחות הפיש אנד צ’יפס. החבילה כוללת:

קרא עוד »

טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה של לילך קפלן תל אביב

*שדירת המבצעים*קופונים, מבצעים והנחות*שדירת המבצעים*   טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה לילך קפלן       מי שנחשבת למומחית בתחום האנטי-אייגי’נג והקוסמטיקה, לילך קפלן, בעלת היחידה לדרמו-קוסמטיקה,

קרא עוד »
דילוג לתוכן