פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

הקרנות על פופים, סרטים מדובבים במסגרת מחווה להייאו מיאזאקי, סדנת מיניאטורות, קורסי פסח – פסקולים בקולנוע וסדנה מעשית לוידאוקליפים ומגוון סרטים לקטנים וגדולים 17 –

קרא עוד »
חגיגת פסח בכנרת

חגיגת פסח בכנרת

סדנאות מלאכות קדומות, סיורים, הצגות, סדנאות, טיולים ושלל הפתעות נוספות: חגיגת פסח בבית יגאל אלון בגינוסר על שפת הכנרת – חינם בכניסה חופשית באדיבות בנק

קרא עוד »
פארק תמנע_צילום יואב פלמה_640x426

פסח בערבה הדרומית

פסח בערבה הדרומית: מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג במשך חודש שלם אפריל 2024 הערבה הדרומית המאופיינת בחקלאות מדברית ומתפארת ב-10 קיבוצים, מציעה שפע של

קרא עוד »
חוות הרוח בגלבוע - צילום שי מועלם_640x357

עמק המעיינות בפסח

עמק המעיינות נמצא בעונה הזו בשיא פריחתו. השנה, אחרי גשמי ברכה מרובים, הירוק אפילו ירוק יותר.. מבחר הצעות לפעילות פסח – ברחבי העמק חוות הרוח

קרא עוד »

איך לבחור גן

החופש הגדול שועט אל סופו ושנת הלימודים כבר עומדת בפתח. אם יש לכם ילדים שלומדים בבית ספר או בגן עיריה, סביר להניח שאתם כבר יודעים היכן ילמדו בשנה הקרובה, אולם אם אתם הורים לתינוק או לפעוט, ייתכן שאתם עדיין לא יודעים איזה גן זה יהיה. אולי עדיין לא מצאתם גן שיניח את דעתכם ושיענה על כל הציפיות שלכם. למרבה הצער, ישנם יותר מדי מקרים של התעללות בילדים רכים בגני ילדים, כך שההחלטהלהכניס את ילדכם לגן פרטי יכולה להכניס אתכם למתח. אז איך בעצם בוחרים גן?

 

אל תעצרו בגן הראשון

לא משנה כמה מדהים, מפלא ומתאים נראים לכם מבנה הגן, הגננת, הצוות, המרחק מהבית והילדים שילמדו עם ילדכם – גם אם הכל נשמע מושלם, אם זהו ילדכם הראשון – רצוי לבדוק גנים נוספים כדי שתוכלו להשוות איך הדברים מתקיימים בגן אחר.




 

המלצות

פעם היינו שואלות את השכנים ואת בני המשפחה, וכאילו שלא קיבלתם מספיק דיעות ואזהרות, היום האינטרנט, והרשתות החברתיות בפרט, מזמנות לכם המלצות בעד ונגד למכביר.

אין פסול בלקרוא המלצות, נסו להתמקד בפרמטרים שהכי חשובים לכם – ובדקו אם הם מתאימים לסטנדרטים שלהם.

זכרו שלא כל המלצה מתאימה בהכרח למערכת התפיסות והציפיות שלכם, ולכן לא כל דיעה חיובית על גן תוביל גם לדעתכם החיובית.

 

פרמטרים שכדאי לבדוק

מיקום הגן

אם אתם אוספים את הילד/ה בתום היום, שכנה או בייביסיטר שתגיע לביתכם, כדאי לבחור כמובן בגן קרוב לבית, סמיוחד אם הבייביסיטר אינה ממונעת.

אם אתם בוחרים בגן הקרוב למקום העבודה אך מרוחק מהבית – זכרו לקחת בחשבון שיהיו ימים שבהם לא תלכו למקום העבודה (מחלה, יום חופש, עבודה מהבית או פגישות מחוץ למשרד) – ועדיין תצטרכו לקחת את הילד לגן שלמעשה מרוחק מהבית.

דבר נוסף שכדאי לתת עליו את הדעת הוא צירי התנועה המקיפים את הגן וחניה בסמוך לגן – האם יציאה מהגן תהיה כרורכה בעמידה בפקק יומיומי? והיכן תשאירו את המכונית כשאתם מורידים את הילד לגן?

 

קבוצות גיל ומספר מטפלות

 

ישנם גנים שבהם קבוצות הגילאים כוללות ילדים בפערים גדולים. על-פי אתר איגוד הגנים הפרטיים מספר הילדים המקסימלי לקבוצת גילאי חצי שנה עד 15 חודשים (שנה ו-3 חודשים) הוא 15, כאשר על כל 6 ילדים צריכה להיות מופקדת מטפלת.




בין גיל שנה ו-4 חודשים לשנתיים מספר הילדים המקסימלי לקבוצה הוא 22 עם מטפלת לכל 9 ילדים.

עד גיל 3 מספר הילדים המקסימלי בכל קבוצה הוא 27 ומטפלת יכולה להשגיח לבד על עד 11 פעוטות.

 

מהי ההכשרה של המטפלות בגן?

 

בדקו האם המטפלות בגן בעלות הכשרה מתאימה, האם אתם מתרשמים שהצוות הינו מיומן, רציני ומסור? האם המטפלות חמות?

קחו בחשבון שבגיל הצעיר חשוב יותר להעניק לילד חום וביטחון ופחות חשוב לשים דגש על העשרה האינטלקטואלית.

כמובן שחשוב לדאוג שהגישות הנהוגות בגן מתאימות לשיטות החינוך שלכם – אם הגן "זורם" הוא לא יתאים להורים שמחנכים את ילדיהם בגישה נוקשה.

 

מהן שעות הפעילות בגן?

האם הגן נפתח בשבע או בשבע וחצי, האם תרצו יום מקוצר או יום ארוך?

ישנם גנים שבהם ההבדל בין המחיר ליום מקוצר לארוך אינו משמעותי ויש גנים שההבדל במחיר יותר משמעותי.

 

מהו סדר היום בגן?

 

ברוב הגנים נהוג סדר יום דומה הכולל למידה, שעות ארוחות מסודרות, משחק חופשי ומשחק מובנה, שעת חצר ושעת שינה.

 

איך הגן נראה

 

הביטו על קירות הגן לבדוק אילו תכנים נלמדים בגן. יצירות צריכות להיות תלויות בגובה העיניים של הילדים.

בדקו אילו ספרים ואילו משחקים וצעצועים יש על המדפים.

בדקו גם אם הגן מתנהל בסביבה בטיחותית – בדקו האם יש מנעולים בשערים, האם הילדים יכולים לגשת למטבח, האם ישנם שקעים חשופים, האם צירי הדלתות מוגנים כנדרש.

 

 

מה אוכלים בגן?

בררו מהו התפריט בגן, האם האוכל מבושל במקום או האם הוא מגיע ממקור חיצוני. אם כן – האם מדובר באוכל תעשייתי, האם יש מנת בשר והאם הארוחה היומית כוללת את כל אבות המזון.

כמו כן, אם חשוב לכם – בררו מהי מדיניות הגן לגבי ממתקים ושתייה ממותקת.

דבר נוסף שכדאי לזכור לבדוק בגן פרטי הוא האם הגן שומר על כשרות.

 

מהי המשנה החינוכית

 

בררו עם הגננת מהם התכנים הנלמדים וכיצד הם מועברים. האם יש טלוויזיה בגן? האם מקובל עליכם שילדכם יצפה בטלוויזיה בשעות הגן?

 

 לחשוב קדימה

 

בחירת הפעוטון לשנה זו, גם אם העתיד נראה לכם ממש רחוק, יכולה להשפיע על השנים הבאות – אם הגן יהיה מוצלח מבחינתכם – תוכלו להשאיר את הילד/ה שנה נוספת ולא תצטרכו לחפש גן חדש בעוד שנה.

פרמטרים נוספים כגון מיקום הגן יכולים גם להשפיע על ההחלטה היכן לרשום לגן המשך.

 

בעד ונגד

לסיכום, לפני שאתם בוחרים גן, שבו בנחת, הכינו רשימ ת בעד ונגד וחשבו מהם הדברים החשובים ביותר מבחינתכם שלפיהם תבחרו את הגן שיענה ככל האפשר על ציפיותיכם.

 

קופון ךחופשה בברלין מבצעים

חופשה בברלין

ברלין הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף על תיירים, והמקום המועדף על הישראלים לטיולי שופינג, חיי לילה, מסיבות, מוזיאונים ועוד. ברלין היא אחת הערים היפות, המגוונות

קרא עוד »
טיול משפחות לפארק דיסנילנד

חופשת חגים באמסטרדם

העיר הכי כיפית באירופה   אוי אמסטרדם… העיר הכי כיפית באירופה שיש בה הכול. שייט בתעלות, שופינג בפריימרק, שוק אלברט קאופ הססגוני, טיול אופניים בוונדל

קרא עוד »
דילים ללונדון

דילים ללונדון

לונדון בחגים   חופשה בלונדון – שופינג, מחזות זמר מרהיבים, אתרים מפורסמים, מגוון אטרקציות, חנויות אופנה ואווירה יוצאת דופן בניחוחות הפיש אנד צ’יפס. החבילה כוללת:

קרא עוד »

טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה של לילך קפלן תל אביב

*שדירת המבצעים*קופונים, מבצעים והנחות*שדירת המבצעים*   טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה לילך קפלן       מי שנחשבת למומחית בתחום האנטי-אייגי’נג והקוסמטיקה, לילך קפלן, בעלת היחידה לדרמו-קוסמטיקה,

קרא עוד »
דילוג לתוכן