פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

הקרנות על פופים, סרטים מדובבים במסגרת מחווה להייאו מיאזאקי, סדנת מיניאטורות, קורסי פסח – פסקולים בקולנוע וסדנה מעשית לוידאוקליפים ומגוון סרטים לקטנים וגדולים 17 –

קרא עוד »
חגיגת פסח בכנרת

חגיגת פסח בכנרת

סדנאות מלאכות קדומות, סיורים, הצגות, סדנאות, טיולים ושלל הפתעות נוספות: חגיגת פסח בבית יגאל אלון בגינוסר על שפת הכנרת – חינם בכניסה חופשית באדיבות בנק

קרא עוד »
פארק תמנע_צילום יואב פלמה_640x426

פסח בערבה הדרומית

פסח בערבה הדרומית: מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג במשך חודש שלם אפריל 2024 הערבה הדרומית המאופיינת בחקלאות מדברית ומתפארת ב-10 קיבוצים, מציעה שפע של

קרא עוד »
חוות הרוח בגלבוע - צילום שי מועלם_640x357

עמק המעיינות בפסח

עמק המעיינות נמצא בעונה הזו בשיא פריחתו. השנה, אחרי גשמי ברכה מרובים, הירוק אפילו ירוק יותר.. מבחר הצעות לפעילות פסח – ברחבי העמק חוות הרוח

קרא עוד »

סובלת מתסמונת קדם-וסתית? יש מה לעשות!

מאת שני ששון 

 

עייפות, עצבנות, רעב מוגבר, כאב ועלייה במשקל הם רק חלק מהסימפטומים של התסמונת הקדם-וסתית. למה הן קורות ומה אפשר לעשות כדי לסבול פחות?

נשים ונערות רבות סובלות מתסמונת קדם-וסתית – PMS – המתבטאת בתחושות כמו עצבנות, עייפות, נפיחות, כאבים ותיאבון מוגבר.




תסמונת זו מתרחשת לרוב כ-14-3 ימים לפני הופעת הווסת בשל שינויים במאזן ההורמונלי בגוף.

התסמונת הקדם וסתית היא חלק מחייהן של כ-90-80 אחוז מהנשים בגיל הפריון ברחבי העולם.

עם זאת, התופעות שונות בין אישה לאישה וכך גם מידת חומרתן. למעשה, חמישה אחוזים מהנשים שסובלות מהתסמונת, חוות סימפטומים כה קשים, הבאים לידי ביטוי, בין השאר, באי יכולת לתפקד בעבודה או בצורך לשנות את הפעולות היומיומיות.

לא הרבה ידוע לגבי התורשה של התסמונת הקדם-וסתית, אך יש עדויות כי מדובר בנטייה גנטית. מסקרים שבהם השתתפו נערות שחוות תסמונת קדם-וסתית עולה כי 70 אחוז מהן היו בנות לאמהות שחוו סימפטומים דומים, בעוד 63 אחוז מהבנות שלא סבלו מהתסמונת היו בנות לאמהות שגם הן אינן חוות את הסימפטומים.




 

מה מאפיין את התסמונת הקדם-וסתית?
  • נפיחות מוגברת המורגשת בעיקר באזור הבטן.
  • כאב בחזה וגודש בעקבות הצטברות נוזלים בגוף.
  • הופעת פצעי בגרות.
  • אי נוחות בבטן ולעיתים גם עצירות או שלשולים.
  • כאבי ראש.
  • שינויים עזים בתיאבון המלווים בחשקים ספציפיים.
  • עלייה במשקל.

 

למה זה קורה?

השינויים ההורמונליים שנשים ונערות חוות במהלך החודש בתקופת הפריון ושינויים במוליכים עצביים נוספים, משפיעים על ההתנהלות שלנו במהלך הווסת ולפניה.

האסטרוגן והפרוגסטרון הם שני הורמוני מפתח בשינויים אלו. האסטרוגן, שרמתו גבוהה לפני הביוץ, מוריד את תחושת התיאבון. לפני הגעת הווסת, כשרמת האסטרוגן יורדת, תחושו יותר רעב באופן משמעותי. בנוסף לתיאבון שהולך וגובר, במהלך התקופה הקדם-וסתית הגוף אוגר נוזלים ומלחים וממעיט במתן שתן. בעקבות אגירת הנוזלים והירידה בריכוז הסוכר בדם, מתעורר דחף מוגבר לצרוך דברי מתיקה.

כל אלו גורמים לעלייה זמנית במשקל של כ-1.5 ק"ג עד כ-3 ק"ג.

 

כדי שהעלייה במשקל תהיה זמנית, יש להקפיד על הכללים הבאים:
  • אל תישקלו בימים שלפני הווסת. שקילה בימים אלו תהיה מיותרת משתי סיבות עיקריות: ראשית, היא אינה מייצגת את המשקל האמיתי כי הגוף צבר נוזלים שגרמו לעלייה במשקל. שנית, העלייה לכאורה במשקל תגרום לתחושות דכדוך ותסכול מיותרות.
  • אכלו שלוש ארוחות עיקריות ושלוש ארוחות ביניים ביום. שימו לב שאתן חשות שובע ולא "מפוצצות" לאחר הארוחה. תחושת השובע גם תפחית את הצורך לנשנש ולאכול דברי מתיקה.
  • הימנעו מצריכת מזונות מלוחים מאוד כמו חטיפים, מלח שולחן המוסף במזון, פסטרמות ועוד. אכילה מרובה של מלח מגבירה את אגירת הנוזלים בגוף.
  • פרגנו לעצמכן דבר מתיקה אחד ביום שבא לכן והימנעו מנשנושים לאורך כל היום. העדיפו פירות בחודשי הקיץ על פני ממתק, אך גם אותם הגבילו לכמות של 3-2 ביום.
  • היו פעילות: פעילות גופנית תורמת לתחושה החיובית הכללית, מעלה את החיוניות ומורידה את תחושת הדכדוך שמתלווה לתסמונת הקדם-וסתית. נוסף על היתרונות האלו, הספורט כמובן מסייע לשמירה על משקל מאוזן לאורך זמן.
  • למרות שלא הכל בראש וקיים ביסוס מדעי לתחושות שנשים חוות במהלך התקופה הקדם-וסתית, נסו לתרגל גם טכניקות הרגעה. תרגלו נשימות, יוגה, פילאטיס או מדיטציה ובכך תוכלו לעזור לעצמכן לעבור את התקופה הלא נעימה.

 

מתי הסימפטומים של התסמונת הקדם-וסתית נחלשים?

התופעות הלא נעימות שבתקופה שלפני הווסת עשויות להיחלש בתקופות שונות כמו בגיל המעבר. עם זאת, נשים בגיל המעבר שנוטלות תרופות המכילות הורמונים, עשויות במקרים מסוימים לחוות גם הן סימפטומים של התסמונת הקדם-וסתית. גם בהיריון הסימפטומים פוחתים, אך לאחר הלידה – הם צפויים לחזור.

בשורה התחתונה: התסמונת הקדם-וסתית עשויה לשבש את מהלך חייכן, אבל ככל שתהיו יותר מודעות לתסמינים ותנסו להקל על עצמכן בדרכים שונות, כך תסייעו לעצמכן לעבור את התקופה הזאת בחודש באופן קצת יותר סביר.

 

שני ששון היא דיאטנית קלינית ברשת סטודיו סי
קופון ךחופשה בברלין מבצעים

חופשה בברלין

ברלין הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף על תיירים, והמקום המועדף על הישראלים לטיולי שופינג, חיי לילה, מסיבות, מוזיאונים ועוד. ברלין היא אחת הערים היפות, המגוונות

קרא עוד »
טיול משפחות לפארק דיסנילנד

חופשת חגים באמסטרדם

העיר הכי כיפית באירופה   אוי אמסטרדם… העיר הכי כיפית באירופה שיש בה הכול. שייט בתעלות, שופינג בפריימרק, שוק אלברט קאופ הססגוני, טיול אופניים בוונדל

קרא עוד »
דילים ללונדון

דילים ללונדון

לונדון בחגים   חופשה בלונדון – שופינג, מחזות זמר מרהיבים, אתרים מפורסמים, מגוון אטרקציות, חנויות אופנה ואווירה יוצאת דופן בניחוחות הפיש אנד צ’יפס. החבילה כוללת:

קרא עוד »

טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה של לילך קפלן תל אביב

*שדירת המבצעים*קופונים, מבצעים והנחות*שדירת המבצעים*   טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה לילך קפלן       מי שנחשבת למומחית בתחום האנטי-אייגי’נג והקוסמטיקה, לילך קפלן, בעלת היחידה לדרמו-קוסמטיקה,

קרא עוד »
דילוג לתוכן