פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב

הקרנות על פופים, סרטים מדובבים במסגרת מחווה להייאו מיאזאקי, סדנת מיניאטורות, קורסי פסח – פסקולים בקולנוע וסדנה מעשית לוידאוקליפים ומגוון סרטים לקטנים וגדולים 17 –

קרא עוד »
חגיגת פסח בכנרת

חגיגת פסח בכנרת

סדנאות מלאכות קדומות, סיורים, הצגות, סדנאות, טיולים ושלל הפתעות נוספות: חגיגת פסח בבית יגאל אלון בגינוסר על שפת הכנרת – חינם בכניסה חופשית באדיבות בנק

קרא עוד »
פארק תמנע_צילום יואב פלמה_640x426

פסח בערבה הדרומית

פסח בערבה הדרומית: מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג במשך חודש שלם אפריל 2024 הערבה הדרומית המאופיינת בחקלאות מדברית ומתפארת ב-10 קיבוצים, מציעה שפע של

קרא עוד »
חוות הרוח בגלבוע - צילום שי מועלם_640x357

עמק המעיינות בפסח

עמק המעיינות נמצא בעונה הזו בשיא פריחתו. השנה, אחרי גשמי ברכה מרובים, הירוק אפילו ירוק יותר.. מבחר הצעות לפעילות פסח – ברחבי העמק חוות הרוח

קרא עוד »

מה גורם לנו לבחור בני זוג לא מתאימים?

מאת: ד"ר תומר סברון

 

אנשים רבים חווים קושי ביצירת זוגיות ובשמירה על קשר זוגי של אהבה. רבים מוצאים את עצמם שוב ושוב בקשרים זוגיים שאינם טובים להם ואף פוגעים בהם. אנו עשויים שוב ושוב להיות מנוצלים בזוגיות, או ששוב ושוב נמצא את עצמנו הורסים את הקשר, או שברגע שיש איזשהי התקרבות נברח ונתרחק.

מדוע זה קורה?




מדוע אנו משחזרים שוב ושוב את אותו הדבר שאינו טוב לנו ואנו לא רוצים בו, חרף כל ניסיונותינו ליצור משהו אחר?

וכיצד ניתן לשנות זאת?

אז מילת המפתח כאן היא שחזור. מה אנו משחזרים? בעיקר את מה שראינו וחווינו כילדים ומתבגרים אצל הורינו. הזוגיות שלהם היא המודל שנצרב בתודעה ובתת המודע שלנו. אופן ההתייחסות שלהם זה לזה, צורת התקשורת ביניהם, האם היה מגע אוהב ועוד.

מה שאנו חווים ורואים בילדות שלנו נצרב עמוק עמוק בתת המודע שלנו, ועשוי לעבור שחזור במשך החיים שלנו, בין אם נרצה בכך ובין אם לא,  והשחזור הוא לא בהכרח בדיוק מה שראינו אצל הורינו, אלא יכול להיות גם  ואריאציה או היפוך לכך, אך תמיד זוהי תוצאה של מה שנקלט אצלנו בילדותנו.

השחזור מתרחש כמו מעצמו, והסיבה לכך היא שתת המודע שלנו מזמן לחיינו את הדברים שתואמים לאמונות ולדפוסים שקיימים בו. רק כאשר נעשה שינוי בתת המודע שלנו, נוכל ליצור משהו אחר גם במציאות החיצונית שלנו וליצור זוגיות בריאה של אהבה.

אם כך, בכדי ליצור זוגיות טובה המבוססת על אהבה, אנו צריכים לשנות את מה שקיים בתת המודע שלנו. אנו רוצים להחליף את מה שנצרב בילדות שלנו, ולשתול בתת המודע שלנו את מה שאנו רוצים ליצור בזוגיות.

 

אז איך עושים את זה?

 

    1. ראשית דבר זה להכיר בכך שיש לנו חלק ביצירת הזוגיות הזו, ושאנו צריכים לשנות בתוכנו משהו אם ברצוננו ליצור זוגיות אחרת, בריאה ואוהבת.




  1. הצעד השני הוא להגדיר מה אנו רוצים בבן הזוג ובקשר הזוגי. ואני מתכוון שממש תשבו, תחשבו ותכתבו מה אתם ואתן רוצים שיהיה בקשר הזוגי, ואיזה אדם יהיה בן/בת הזוג שלכם.

 

כתבו רשימה של המאפיינים שאתם רוצים שיהיו בבן הזוג שלכם, וגם רשימה של מאפיינים שיהיו בזוגיות. רשימה קצרה, שמכילה את הדברים החשובים.

 

במידה שלא חוויתם זוגיות טובה מעולם, ואתם לא ממש יודעים מה חשוב לכם בזוגיות, כתבו מה אתם/אתן לא רוצים שיהיה בקשר ובבן הזוג. זה יותר קל, כי אלה דברים שחוויתם שוב ושוב ואתם יודעים שאתם לא רוצים אותם. לאחר שתעשו את רשימת ה"לא", כתבו לידה את ההיפך, ותתקרבו לדבר שאתם רוצים שיהיה בזוגיות.

לדוגמא, את אם מישהי משחזרת בקשרים גבר מנותק רגשית ושאינו קשוב לה ולצרכיה, אז זה מה שהיא לא רוצה. וההיפך של זה הינו גבר שיהיה רגיש ומתחשב שאפשר לתקשר איתו גם ברמה של הרגשות. או אם בן הזוג הינו מקטין ומשפיל, אז מה שתרצו הוא גבר תומך מחזק.

השלב הזה של להגדיר ולכתוב מה אתם רוצים ליצור בזוגיות ואיך יראה הקשר ואיזה אדם יהיה בן הזוג – זהו שלב חשוב וקריטי בכדי ליצור שינוי וריפוי בזוגיות.

לאחר שכתבתם את הרשימה, צרו ממנה ארבעה משפטים קצרים שמסכמים את שאתם רוצים בזוגיות ובבן/בת הזוג שלכם. חשוב שיהיו רק ארבעה משפטים ושהם יהיו קצרים.

דוגמא למשפטים כאלה:

*  בזוגיות שלי יש אהבה, קבלה, פרגון ותמיכה.

*  זוגיות עם תקשורת פתוחה ומגע אוהב.

*  זוגיות יציבה עם בטחון, אינטימיות, וגם מרחב.

*  בן זוגי הוא אדם רוחני הרואה מעבר לחיצוני ולחומרי

 

את המשפטים כתבו על דף (ולא רק בסלולרי שלכם), ושימו את הדף ליד המיטה או בארנק. הפכו את המשפטים האלה למשהו שהולך איתכם, שמתנגן בכם ברקע. חזרו ואמרו אותם לעצמכם בכל הזדמנות. הירדמו איתם בלילה, התעוררו איתם בבוקר.

 

  1. השלב השלישי הוא ליצור בתוככם את הזוגיות הזו. תדמיינו שאתם כבר נמצאים בזוגיות שכזו, ותיצרו בדימיון שלכם מעין סרטונים/סיטואציות מהזוגיות. המטרה היא שתחוו ותחושו את הסיטואציות הדימיוניות האלה כאילו שזה באמת כבר קורה, כאילו שאתם כבר שם.

הכי יעיל ועוצמתי זה ליצור את הסרטונים האלה תוך הרפיה קלה. שבו בעיניים עצומות, קחו כמה נשימות עמוקות ואיטיות, הרגישו את הגוף שלכם נהיה יותר נינוח ורגוע – ואז צרו את הסיטואציות בזוגיות העתידית שלכם,  והריצו שוב ושוב את הסיטואציות האלה בדימיון שלכם, כאילו שזה מתרחש עכשיו.

גם כשאתם הולכים לישון, דמיינו כאילו בן הזוג שלכם נמצא לידכם במיטה, ואתם נרדמים מחובקים או אוחזים ידיים.

חשוב להבהיר שאני לא מדבר על חלימה בהקיץ ופנטוז. אני מדבר על עבודה שנעשית בהרפיה אך מתוך פוקוס ומודעות והתכווננות מדוייקים למה שאתם רוצים ליצור. זה גם לא לדמיין את הזוגיות תוך שאתם בתחושה של באסה מכיוון שאין לכם את זה, אלא לדמיין ממש כאילו שזה קורה עכשיו בחייכם.

ככל שתוכלו לדמיין ולחוות את הזוגיות שאתם רוצים לזמן לחייכם באופן חי ואמיתי יותר, וככל שתדמיינו את זה יותר – כך זה יגיע אליכם מהר יותר.

לסיכום, אתם מגדירים וכותבים מה אתם רוצים בבן הזוג ובזוגיות, ואז אתם יוצרים את זה בתת המודע שלכם באמצעות ארבעת המשפטים והדימיון, וכך אתם משנים את תת המודע שלכם ומזמנים ויוצרים את הזוגיות שאתם רוצים.

ד"ר תומר סברון הוא פסיכולוג קליני, דוקטור (Ph.D) בנוירוביולוגיה, בוגר לימודי היפנוזה ומורשה לטפל בהיפנוזה ומפתח שיטה ייחודית להיפנוזה עצמית, אותה הוא מלמד בסדנאות בנות מפגש אחד שהוא מקיים ברחבי הארץ.     http://www.tomersivron.co.il/

 

 

 

 

קופון ךחופשה בברלין מבצעים

חופשה בברלין

ברלין הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף על תיירים, והמקום המועדף על הישראלים לטיולי שופינג, חיי לילה, מסיבות, מוזיאונים ועוד. ברלין היא אחת הערים היפות, המגוונות

קרא עוד »
טיול משפחות לפארק דיסנילנד

חופשת חגים באמסטרדם

העיר הכי כיפית באירופה   אוי אמסטרדם… העיר הכי כיפית באירופה שיש בה הכול. שייט בתעלות, שופינג בפריימרק, שוק אלברט קאופ הססגוני, טיול אופניים בוונדל

קרא עוד »
דילים ללונדון

דילים ללונדון

לונדון בחגים   חופשה בלונדון – שופינג, מחזות זמר מרהיבים, אתרים מפורסמים, מגוון אטרקציות, חנויות אופנה ואווירה יוצאת דופן בניחוחות הפיש אנד צ’יפס. החבילה כוללת:

קרא עוד »

טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה של לילך קפלן תל אביב

*שדירת המבצעים*קופונים, מבצעים והנחות*שדירת המבצעים*   טיפולי פנים ביחידה לדרמוקוסמטיקה לילך קפלן       מי שנחשבת למומחית בתחום האנטי-אייגי’נג והקוסמטיקה, לילך קפלן, בעלת היחידה לדרמו-קוסמטיקה,

קרא עוד »
דילוג לתוכן